Danes poznan kot najsrečnejši kraj na svetu, je Disneyland svoja vrata prvič odprl julija leta 1955. Na predotvoritveni dan, namenjen medijem in povabljenim, je prišlo 30.000 obiskovalcev, kar trikrat več kot je bilo vseh razposlanih vabil, mnogi izmed njih so v park vstopili s ponarejenimi vstopnicami. Park je bil v medijih deležen mešanih odzivov in ostrih kritik, kar pa ni ustavilo navdušenja ljudi, na uradni dan otvoritve dan kasneje je namreč prišlo kar 50.000 ljudi, nekateri med njimi so se v vrsto postavili že kmalu po polnoči. Navdušenje nad parkom se ni niti za kanček zmanjšalo vse do danes, mi pa smo našli nekaj zanimivosti, ki so nas še bolj navdušile za čimprejšnji obisk.

Mickey and Minnie are pictured at the 20th anniversary celebrations of Disneyland Resort in Marne-la-Vallee, outside Paris, March 31, 2012. REUTERS/Benoit Tessier (FRANCE - Tags: ENTERTAINMENT TRAVEL) - RTR305N0

#1 Walt Disney je za prvotno lokacijo svojega tematskega parka izbral neposredno bližino studia v Burbanku, kasneje pa je zaradi pomanjkanja prostora ta načrt opustil in izbral mesto Anaheim v Kaliforniji. Disneyland danes stoji na nekdanjem nasadu pomaranč, za potrebe parka so tako pred začetkom gradnje presadili kar 12.000 pomarančnih dreves.

#2 Uradni otvoritveni dan je Disney poimenoval “črna nedelja”, zaradi težav, ki so se zvrstile na dogodku. Obisk ljudi je namreč presegel pričakovanja vodstva parka, tako so hitro pošle zaloge hrane in pijače, ljudje so v vrstah čakali na stranišče, poletna vročina pa je stopila sveže strjeni asfalt. Prava zmeda!

02_shutterstock_342630233

#3 Kupec prve vstopnice je bil Waltov brat Roy O. Disney, zanjo pa je 18. julija 1955 odštel 1 dolar. Miljonto vstopnico so prodali že manj kot dva meseca kasneje, v prvem letu pa je park obiskalo 3,6 milijona ljudi. Danes park letno obišče kar 16 milijonov obiskovalcev.

#4 V Disneylandu živi kar 200 mačk, ki skrbijo za nadzor nad tukajšnjimi glodalci.

#5 Povprečni strošek obiska se je v dobrih 60 letih povečal za kar 83-krat. Leta 1955 je povprečni obiskovalec odštel le 2,37 dolarja (od tega 0,25$ za parkiranje), danes pa ta znesek znaša slabih 200$.

03_shutterstock_326603666

#6 Najpopularnejša atrakcija v parku ter na svetu, Pirati s Karibov, je od ustanovitve do danes prepeljala tretjino milijarde zabave lačnih posameznikov. Atrakcijo so otvorili leta 1967, na eni izmed scen pa so takrat uporabili resnične človeške kosti.

#7 Obvezen del uniforme vsakega uslužbenca je tudi nasmešek, z izjemo hiše strahov, kjer zaposlene celo spodbujajo k strogim pogledom.

#8 Tako hiša strahov kot Pirati s Karibov so v preteklosti že bili zaprti, saj so obiskovalci po atrakcijah raztresali skrivnosten prah. Lokalna policija je ugotovila, da je šlo za pepel preminulih, le-ta pa sedaj spada med strogo prepovedane predmete, ki jih v park nikakor ne smemo prinesti (na tem seznamu so tudi selfie palice!).

04_shutterstock_91401389

#9 Skrivni Klub 33, ki ga je Walt Disney zasnoval za druženje s poslovnimi partnerji, je najekskluzivnejša atrakcija ter edina lokcija v parku, kjer strežejo alkohol. Klub ima desetletno čakalno dobo ter pristopnino v višini 25.000$, letna članarina pa te bo stala dodatnih 12.000$.

#10 Pokriti vlak smrti imenovan Space Mountain je leta 1977 stal kar 20 milijonov dolarjev, kar je več kot celoten Disneyland ob ustanovitvi leta 1955. Ob otvoritvi je imel park 18 atrakcij, kar 14 izmed njih pa jih obratuje še danes. Najdražja atrakcija je vlak smrti Indiana Jones, ki je stal kar 125 milijonov dolarjev, njegova gradnja pa je trajala dve leti.

#11 Pred svojima filmskima karierama sta bila v parku zaposlena tudi Steve Martin, ki je delal kot prodajalec v trgovini s spominki ter Michelle Pfeiffer, ki je v 70ih letih upodabljala Alico iz zgodbe Alica v čudežni deželi.

#12 Walt Disney je Disneyland smatral za svoje najpomembnejše življensko delo. “Ko zaključiš risani film in ga predaš v obdelavo si zaključil” je Disney izjavil za časopis Hollywood Citizen-news v času, ko je še zbiral investitorje za Disneyland. “Sneguljčica je zame mrtev problem, želim si nekaj živega, nekaj kar ima možnost za rast. Park je ravno to. Ne samo, da lahko vanj dodajam stvari, tudi drevesa v njem bodo rasla. Zadeva bo iz leta v leto postajala lepša. In boljša, ko ugotovim, kaj je javnosti všeč. Česa takšnega skozi film ni mogoče izvesti.”

Foto: Reuters, Shutterstock

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.