Z Brnika bo to dopustniško sezono letelo 22 letalskih prevoznikov

Letite z Brnika? Mrežo letov z ljubljanskega letališča bo to poletno sezono zagotavljalo 22 rednih letalskih prevoznikov, kar je največ doslej.

Potniki z Brnika se bodo lahko razveselili treh novosti: letov airBaltica v Rigo, Norwegiana v Kopenhagen in Iberie v Madrid. Bogata bo tudi ponudba čarterskih letov. Poleteti bo mogoče na 57 počitniških destinacij. Ob razmahu turističnih potovanj ljubljansko letališče beleži močno rast prometa – za kar tretjino več.

Poletni vozni red z Brnika je nastopil 31. marca in bo ostal v veljavi do 26. oktobra

Na ljubljanskem letališču je sezonskost prometa izrazita, spomladi število potnikov začne strmo naraščati in doseže vrhunec v poletnih mesecih, ko jih z letališča potuje vsaj še enkrat toliko kot pozimi. Poletna sezona bo ponudila pestrejši nabor letov, po številu destinacij in pogostosti letov. 22 rednih prevoznikov bo v višku sezone ponujalo več kot 150 letov na teden na 25 destinacij.

Že v prvih dneh poletnega voznega reda se na Brnik po zimskem premoru vračajo povezave Finnaira v Helsinke (1. aprila), Aegean Airlines v Atene (5. aprila) in Transavie na pariški Orly (5. aprila). Nekaj prevoznikov bo to poletno sezono v primerjavi z lansko letenje okrepilo. Lufthansa bo z majem začela zagotavljati dva dnevna leta v München. Air Montenegro bo v Podgorico letel tudi čez poletne mesece (prej se je povezava izmenjevala z leti v Tivat). Pogostejši bodo leti Air Serbie v Beograd in Transavie France v Pariz, Orly. British Airways bo dnevno letel na London Heathrow, prav tako bodo dnevni leti prevoznika Brussels Airlines v Bruselj. Lani uvedena povezava Wizz Aira v Skopje bo okrepljena z dodatnim tedenskim letom.

Novo z Brnika: Riga, Kopenhagen in Madrid

Potniki se bodo kmalu lahko razveselili novih povezav z ljubljanskega letališča. Najprej bo 25. aprila lete v Rigo vzpostavil prevoznik airBaltic, ki bo Slovenijo z Latvijo povezoval dvakrat na teden, vsak četrtek in nedeljo. Nova povezava prevoznika Norwegian v Kopenhagen bo zaživela 29. aprila. Potnikom bodo leti na Dansko na voljo dvakrat na teden, sprva ob ponedeljkih in petkih, v vrhuncu poletne sezone pa ob torkih in sobotah. Prevoznik bo ponudil tudi dobre možnosti nadaljevanja poti prek bogatega nabora povezav letališča Kopenhagen, največjega severnoevropskega letalskega vozlišča. V nizu novih povezav se bo zvrstila še Iberijina v Madrid, ki bo vzpostavljena 29. julija z dvema letoma na teden čez avgust.

Povezave z Brnika, ki bodo na voljo v poletnem voznem redu 2024

  • Aegean Airlines dvakrat tedensko v Atene,
  • airBaltic dvakrat tedensko v Rigo,
  • Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico in trikrat tedensko v Tivat,
  • Air France do desetkrat tedensko v Pariz,
  • Air Serbia šestnajstkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,
  • British Airways dnevno na London Heathrow,
  • Brussels Airlines dnevno v Bruselj,
  • easyJet šestkrat tedensko v London, Gatwick,
  • flydubai štirikrat tedensko v Dubaj,
  • Finnair štirikrat tedensko v Helsinke,
  • GP Aviation dvakrat tedensko v Prištino,
  • Iberia dvakrat tedensko v Madrid,
  • Israir trikrat tedensko v Tel Aviv,
  • LOT Polish Airlines devetkrat tedensko v Varšavo,
  • Lufthansa trikrat dnevno v Frankfurt in dvakrat dnevno v München,
  • Luxair dvakrat tedensko v Luksemburg,
  • Norwegian dvakrat tedensko v Kopenhagen,
  • SWISS Airlines enajstkrat tedensko v Zürich,
  • Transavia štirikrat tedensko v Amsterdam,
  • Transavia France štirikrat tedensko v Pariz, Orly,
  • Turkish Airlines dvakrat dnevno v Istanbul in
  • Wizz Air trikrat tedensko v Skopje.

Turistične agencije napovedujejo čarterske polete na skupaj kar 57 destinacij

Napovedi letenja na počitniške destinacije kažejo tudi na pestro ponudbo čarterskih letov. Med njimi bodo najbolj priljubljene destinacije na grških otokih, v Egiptu, Tuniziji, Turčiji, Španiji in Franciji ter druge privlačne poletne lokacije.

Čarterji z Brnika bodo leteli v:

  • Grčijo (Heraklion, Karpatos, Kefalonija, Kos, Lezbos, Patras, Lefkada, Rodos, Samos, Santorini, Thessaloniki, Zakintos, Chania, Araxos),
  • Španijo (Albacete, Asturija, Barcelona, Bilbao, Kanarski otoki, La Rioja, Madrid, Menorca, Murcia, Palma de Mallorca, Pamplona, Santiago de Compostela, Valencija , Valladolid, Vitoria, Zaragoza, Girona),
  • Francijo (Bergerac, Bordeaux, Brest, Châteauroux, Deauville, Le Havre, Limoges, Nantes, Toulouse),
  • Turčijo (Antalija),
  • Tunizijo (Djerba, Monastir),
  • Egipt (Hurghada, Šarm el Šejk),
  • Italijo (Bari, Olbia),
  • Nizozemsko (Rotterdam),
  • Portugalsko (Madeira, Porto, Lizbona, Azori),
  • Malto,
  • Islandijo (Rejkjavik),
  • Zelenortske otoke (Sal),
  • Finsko (Rovaniemi) in
  • Makedonijo (Skopje).

V teku velik projekt izgradnje na manevrskih površinah

Na Brniku ni pestro le na področju potniškega prometa. V polnem teku je eden največjih investicijskih projektov na manevrskih površinah letališča v obdobju zadnjih 10 let, vreden 6,2 milijonov evrov. Fraport Slovenija bo popolnoma obnovil obstoječi del vozne steze A in zgradil nov, dodatni del vozne steze J. Z novo vozno stezo bo v skladu s sodobnimi standardi na zahodnem pragu vzletno-pristajalne steze zagotovljeno ustrezno obračališče za največja letala. Gradbeno inštalacijska dela se bodo zaključila predvidoma do konca junija, nato bo steklo programiranje razsvetljave. Nova vozna steza J s pridobljenim obratovalnim dovoljenjem bo polno operativna do konca leta.

VIR in FOTO: Fraport

PREBERITE ŠE: Cinque Terre: Romantičnih 5 italijanskih vasic ob morju, ki jih morate doživeti

Iščete idejo, kam na oddih v naši bližini? TUKAJ (klik) vas čaka kup imenitnih ponudb!

Potniški promet na Brniku je poskočil in to so destinacije, kamor lahko letite

Promet na ljubljanskem letališču je vse bolj živahen. Pri številu oskrbljenih potnikov se nadaljuje pozitiven trend rasti. V prvih štirih mesecih letošnjega leta je prek Brnika potovalo sedemkrat več potnikov kot lani v enakem obdobju. Okrevanje prometa na Brniku je v skladu z napovedmi upravljalca letališča in primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa v Evropi.

Na Brniku imajo visoka pričakovanja tudi za višek poletne sezone, ko bo ponudba letov bistveno večja kot lani. Obeta se še močnejša čarterska sezona. Na prometno intenzivno obdobje se v Fraport Slovenija pripravljajo z usposabljanjem dodatnega kadra, predvsem v oskrbi potnikov in letal.

S 15 prevozniki na 19 destinacij

V poletnem voznem redu, ki je trenutno v veljavi, bo mogoče v vrhuncu sezone potovati s 15 prevozniki neposredno na 19 destinacij, prek pomembnih letalskih vozlišč pa bodo potniki lahko potovanja nadaljevali na vse konce sveta.

V najbolj prometnem avgustu je predvidenih 140 letov na teden (v enakem obdobju lani jih je bilo na voljo 80). Najbolj sveža pridobitev mreže letov je vrnjena povezava Lufthanse v München z dnevnimi leti. Predvidoma konec maja bo ponudbo letov v London z leti na Heathrow dopolnil British Airways, mesec kasneje pa bodo ponovno na voljo leti prevoznika Israir v Tel Aviv in Air Montenegra v Tivat. Dvakratdnevne lete na pariški Charles de Gaulle z junijem napoveduje Air France, ki trenutno ponuja en let na dan. Pariz, kamor dvakrat tedensko na letališče Orly leti tudi nizkostroškovnik Transavia France, naj bi bila tako destinacija z največjo frekvenco letov z ljubljanskega letališča.

Po številu letalskih sedežev trenutno največjo kapaciteto letenja ponuja prevoznik Turkish Airlines z 10 leti na teden v Istanbul. Opravlja jih s 182-sedežnim letalom airbus A321. Pogosteje bo z julijem z ljubljanskega letališča letel flydubai, ki bo s pet letov tedensko prešel na dnevno letenje v Dubaj.

Obstoječi prevozniki so s prehodom na poletni vozni red okrepili povezave. Poleg že omenjenih so na voljo še spodnje:

– Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico,

– Air Serbia desetkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,

– Brussels Airlines petkrat tedensko v Bruselj,

easyJet štirikrat tedensko v London, Gatwick,

– LOT Polish Airlines petkrat tedensko v Varšavo,

– Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt,

– Swiss International Airlines dnevno v Zürich,

– Transavia trikrat tedensko v Amsterdam, 

– Wizz Air dvakrat tedensko v Bruselj, Charleroi in trikrat tedensko v London, Luton.

Večja izbira počitniških destinacij s čarterskimi leti

Ponudba čarterskih letov bo tudi počitnikarjem omogočila večjo izbiro destinacij. Čarterski potniki so lani predstavljali petino vsega potniškega prometa na letališču, pričakuje pa se, da bo letos tovrstnega prometa še več. V ponudbi turističnih agencij, ki organizirajo poletne čarterje z ljubljanskega letališča, bodo po zdajšnjih napovedih najbolj priljubljene destinacije v Turčiji, Španiji, na številnih grških otokih, Jordaniji, na Madeiri, Egiptu, na Malti, na Azorih, Tuniziji, Črni gori, Albaniji, na Nizozemskem, Italiji, na Islandiji, Latviji in na Zanzibarju.

Znatno okrevanje prometa

Prejšnji mesec so na ljubljanskem letališču oskrbeli 70.124 potnikov, skoraj osemkrat več kot aprila 2021 in tako so že skoraj dosegli ravni obsega prometa v lani prometno najmočnejšem avgustu. V prvih štirih mesecih leta je skupaj prek Brnika potovalo 198.079 potnikov, kar sedemkrat več (596%) kot v enakem obdobju lani. Znatnejše okrevanje prometa v zadnjih mesecih spodbuja sproščanje vstopnih omejitev v evropskih državah in po svetu ter s tem povezano okrepljeno povpraševanje po letih, v aprilu je večja rast tudi na račun močnega začetka čarterske sezone.

Okrevanje v skladu z napovedmi

Realiziran potniški promet v prvih štirih mesecih leta 2022 dosega 40 odstotkov obsega prometa iz primerljivega obdobja v letu 2019, pred nastopom pandemije covida-19. Stopnja okrevanja je v skladu z napovedmi Fraporta Slovenija iz konca preteklega leta, kljub manku potnikov, ki so jih obetale povezave z Rusijo in Ukrajino in so bile prekinjene oz. odpovedane zaradi vojne v Ukrajini. Okrevanje prometa na ljubljanskem letališču je tudi povsem primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa drugod po Evropi. V primerjavi z nekaterimi drugimi letališči je rast potniškega prometa sicer počasnejša, a ta po strukturi prometa niso primerljiva z Brnikom. V Sloveniji nimamo masovnih turističnih produktov, zdomskega prometa in notranjih letov.

V letu 2022 do podvojenega števila potnikov glede na lani

Po trenutnih napovedih bo prek ljubljanskega letališča letos potovalo okoli 880.000 potnikov, kar predstavlja 104 odstotke več kot lani, vendar še vedno 49 odstotkov manj kot leta 2019. Po napovedih združenja letališč ACI World bo promet na predkoronske ravni okreval do leta 2026, takšna so ob ugodnih okoliščinah pričakovanja tudi za ljubljansko letališče.

Foto: Fraport Slovenija, Unsplash

PREBERITE ŠE: Toskana in čudovite naravne terme, ki so povsem brezplačne

Iščete idejo, kam na oddih v naši bližini? TUKAJ (klik) vas čaka kup imenitnih ponudb po odličnih cenah!

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana ima nov potniški terminal

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana je dobilo sodoben potniški terminal. Odprtje nove infrastrukturne pridobitve so pospremili s slavnostno prireditvijo, nov terminal pa bo za potnike odprt 1. julija.

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana se ponaša z novo pridobitvijo. Dve leti po začetku del se ob letališki ploščadi dviga sodoben objekt. Ta bo potnikom in drugim uporabnikom ponudil višje standarde. Vizija prenove in razvoja ljubljanskega letališča je ustvariti sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko – stičišče priložnosti za posameznika, družbo ter širšo globalno skupnost.

Večja zmogljivost in višji standard

Obstoječemu terminalu je dodanih 10.000 m2 novih površin, vključno z novim odhodnim prostorom, 14 prijavnimi okenci (skupaj z obstoječim terminalom jih bo 22), petimi linijami za varnostne preglede, dvema trakovoma za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, novim poslovnim salonom ter obogateno spremljevalno gostinsko in trgovinsko ponudbo. Zmogljivost je s 500 povečana na 1.250 potnikov na uro. Novi terminal je s povezovalnim hodnikom funkcionalno povezan z obstoječimi površinami. Neposredno ob terminalu so urejene tudi parkirne površine, nova avtobusna postaja in park.

Sodoben, prostoren in svetel s pogledom na Alpe

Arhitekturno so nov objekt zasnovali v biroju Plan B, kot sodoben, zračen prostor z veliko steklenimi površinami, ki odpirajo čudovite poglede na letališko stezo in Julijske Alpe na eni ter na Kamniško-Savinjske Alpe na drugi strani. Nova podoba je strnjena v minimalističen objekt z edinstvenim lokalnim pridihom, v katerem se kombinirajo vidni betoni, steklo, kovina in lesene obloge.

Strateška investicija za dolgoročni razvoj

Skupna vrednost investicije v novo infrastrukturo je 21 milijonov evrov. Fraport Slovenija jo odpira ravno v času, ko letalska panoga ponovno razpira krila in ko je Slovenija na pragu predsedovanja Svetu Evrope.

Čeprav bi ob obstoječem zmanjšanem prometu prostorsko najverjetneje zadostoval obstoječi terminal, je bila odločitev vodstva Fraporta Slovenija skupaj z lastniki jasna – projekt je strateška investicija, ključna za dolgoročni razvoj in prihodnost letališča. Zaradi dotrajanosti je v stari potniški stavbi težko zagotavljati ustrezen standard za sprejem in odpravo sodobnih letalskih potnikov. Poleg tega družba investicijo v novi terminal razume kot dolgoročno naložbo, ki ji bo v prihodnosti pomagala do hitrejšega okrevanja od trenutne situacije.

Foto: Peter Irman/Fraport

PREBERITE ŠE: Izlet v idilo: V osupljiva Tolminska korita in na t’minsko friko

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Potovanja bodo počakala: Potniški letalski promet za Slovenijo ustavljen

Potovanja bodo počakala, naša glavna prioriteta je zaustaviti pandemijo novega koronavirusa. Vlada je za zajezitev širjenja virusa zato izdala tudi odlok o prepovedi opravljanja zračnih prevozov v Sloveniji. 

Če smo še začetek meseca tehtali, ali bi odpovedali načrtovana ali celo že plačana potovanja v naslednjih mesecih ali ne, je odgovor zdaj jasen.Potovanja bodo počakala, raziskovanje sveta pa je do nadaljnjega na koncu seznama naših prioritet. Razglasitev pandemije je ohromila svet, za karseda hitro in učinkovito zajezitev širjenja novega koronavirusa pa je nadvse pomembno, da sledimo priporočilom in spoštujemo varnostne ukrepe.

Od polnoči prepovedan potniški letalski promet

Vlada je za zajezitev širjenja novega koronavirusa izdala odlok o prepovedi opravljanja zračnih prevozov v Sloveniji. Prepoved bo za letalski promet znotraj EU v veljavi do konca dne 30. marca. Prepoved za prevoze iz ali v državne nečlanice EU pa bo veljala do preklica. Prepoved velja le za potniški promet.

Potniški promet bodo kmalu zaprle tudi okoliške države

Na tak način bodo potniški promet v prihodnjih dneh zaprle tudi okoliške države. Po svetu je zaradi odpovedi letov obtičalo tudi veliko Slovencev, ki lovijo zadnje ure, ko se še lahko po zraku vrnejo v domovino. Če ste med njimi, se obrnite na letalsko družbo, s katero bi morali leteti, oziroma na agencijo, s katero potujete ali prodajno mesto, kjer ste vozovnico kupili.

Prepoved ne velja za posebni zračni prevoz blaga ali pošte in za lete v humanitarne ali zdravstvene namene

Na ministrstvu za infrastrukturo so v sporočilu za javnost pojasnili, da prepoved ne velja za zrakoplove, ki opravljajo mednarodni redni in posebni zračni prevoz blaga ali pošte ter za zrakoplove, ki opravljajo mednarodne posebne zračne prevoze brez prevoza potnikov na letih v svojo bazo ali na vzdrževanje.

Iz prepovedi so izvzeti tudi posamezni leti tujih državnih letal ali helikopterjev, če izvajajo lete v humanitarne in zdravstvene namene. Morebitne druge izjeme lahko odobrita ministrstvi za infrastrukturo in za zunanje zadeve.

⚠️POMEMBNA INFORMACIJA⚠️Vlada Republike Slovenije je z namenom zajezitve širjenja koronavirusa SARS-CoV-2 prepovedala…

Objavil/a Ljubljana Airport dne Ponedeljek, 16. marec 2020

Foto: Unsplash

PREBERITE ŠE: 

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.