Z Brnika bo to dopustniško sezono letelo 22 letalskih prevoznikov

Letite z Brnika? Mrežo letov z ljubljanskega letališča bo to poletno sezono zagotavljalo 22 rednih letalskih prevoznikov, kar je največ doslej.

Potniki z Brnika se bodo lahko razveselili treh novosti: letov airBaltica v Rigo, Norwegiana v Kopenhagen in Iberie v Madrid. Bogata bo tudi ponudba čarterskih letov. Poleteti bo mogoče na 57 počitniških destinacij. Ob razmahu turističnih potovanj ljubljansko letališče beleži močno rast prometa – za kar tretjino več.

Poletni vozni red z Brnika je nastopil 31. marca in bo ostal v veljavi do 26. oktobra

Na ljubljanskem letališču je sezonskost prometa izrazita, spomladi število potnikov začne strmo naraščati in doseže vrhunec v poletnih mesecih, ko jih z letališča potuje vsaj še enkrat toliko kot pozimi. Poletna sezona bo ponudila pestrejši nabor letov, po številu destinacij in pogostosti letov. 22 rednih prevoznikov bo v višku sezone ponujalo več kot 150 letov na teden na 25 destinacij.

Že v prvih dneh poletnega voznega reda se na Brnik po zimskem premoru vračajo povezave Finnaira v Helsinke (1. aprila), Aegean Airlines v Atene (5. aprila) in Transavie na pariški Orly (5. aprila). Nekaj prevoznikov bo to poletno sezono v primerjavi z lansko letenje okrepilo. Lufthansa bo z majem začela zagotavljati dva dnevna leta v München. Air Montenegro bo v Podgorico letel tudi čez poletne mesece (prej se je povezava izmenjevala z leti v Tivat). Pogostejši bodo leti Air Serbie v Beograd in Transavie France v Pariz, Orly. British Airways bo dnevno letel na London Heathrow, prav tako bodo dnevni leti prevoznika Brussels Airlines v Bruselj. Lani uvedena povezava Wizz Aira v Skopje bo okrepljena z dodatnim tedenskim letom.

Novo z Brnika: Riga, Kopenhagen in Madrid

Potniki se bodo kmalu lahko razveselili novih povezav z ljubljanskega letališča. Najprej bo 25. aprila lete v Rigo vzpostavil prevoznik airBaltic, ki bo Slovenijo z Latvijo povezoval dvakrat na teden, vsak četrtek in nedeljo. Nova povezava prevoznika Norwegian v Kopenhagen bo zaživela 29. aprila. Potnikom bodo leti na Dansko na voljo dvakrat na teden, sprva ob ponedeljkih in petkih, v vrhuncu poletne sezone pa ob torkih in sobotah. Prevoznik bo ponudil tudi dobre možnosti nadaljevanja poti prek bogatega nabora povezav letališča Kopenhagen, največjega severnoevropskega letalskega vozlišča. V nizu novih povezav se bo zvrstila še Iberijina v Madrid, ki bo vzpostavljena 29. julija z dvema letoma na teden čez avgust.

Povezave z Brnika, ki bodo na voljo v poletnem voznem redu 2024

  • Aegean Airlines dvakrat tedensko v Atene,
  • airBaltic dvakrat tedensko v Rigo,
  • Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico in trikrat tedensko v Tivat,
  • Air France do desetkrat tedensko v Pariz,
  • Air Serbia šestnajstkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,
  • British Airways dnevno na London Heathrow,
  • Brussels Airlines dnevno v Bruselj,
  • easyJet šestkrat tedensko v London, Gatwick,
  • flydubai štirikrat tedensko v Dubaj,
  • Finnair štirikrat tedensko v Helsinke,
  • GP Aviation dvakrat tedensko v Prištino,
  • Iberia dvakrat tedensko v Madrid,
  • Israir trikrat tedensko v Tel Aviv,
  • LOT Polish Airlines devetkrat tedensko v Varšavo,
  • Lufthansa trikrat dnevno v Frankfurt in dvakrat dnevno v München,
  • Luxair dvakrat tedensko v Luksemburg,
  • Norwegian dvakrat tedensko v Kopenhagen,
  • SWISS Airlines enajstkrat tedensko v Zürich,
  • Transavia štirikrat tedensko v Amsterdam,
  • Transavia France štirikrat tedensko v Pariz, Orly,
  • Turkish Airlines dvakrat dnevno v Istanbul in
  • Wizz Air trikrat tedensko v Skopje.

Turistične agencije napovedujejo čarterske polete na skupaj kar 57 destinacij

Napovedi letenja na počitniške destinacije kažejo tudi na pestro ponudbo čarterskih letov. Med njimi bodo najbolj priljubljene destinacije na grških otokih, v Egiptu, Tuniziji, Turčiji, Španiji in Franciji ter druge privlačne poletne lokacije.

Čarterji z Brnika bodo leteli v:

  • Grčijo (Heraklion, Karpatos, Kefalonija, Kos, Lezbos, Patras, Lefkada, Rodos, Samos, Santorini, Thessaloniki, Zakintos, Chania, Araxos),
  • Španijo (Albacete, Asturija, Barcelona, Bilbao, Kanarski otoki, La Rioja, Madrid, Menorca, Murcia, Palma de Mallorca, Pamplona, Santiago de Compostela, Valencija , Valladolid, Vitoria, Zaragoza, Girona),
  • Francijo (Bergerac, Bordeaux, Brest, Châteauroux, Deauville, Le Havre, Limoges, Nantes, Toulouse),
  • Turčijo (Antalija),
  • Tunizijo (Djerba, Monastir),
  • Egipt (Hurghada, Šarm el Šejk),
  • Italijo (Bari, Olbia),
  • Nizozemsko (Rotterdam),
  • Portugalsko (Madeira, Porto, Lizbona, Azori),
  • Malto,
  • Islandijo (Rejkjavik),
  • Zelenortske otoke (Sal),
  • Finsko (Rovaniemi) in
  • Makedonijo (Skopje).

V teku velik projekt izgradnje na manevrskih površinah

Na Brniku ni pestro le na področju potniškega prometa. V polnem teku je eden največjih investicijskih projektov na manevrskih površinah letališča v obdobju zadnjih 10 let, vreden 6,2 milijonov evrov. Fraport Slovenija bo popolnoma obnovil obstoječi del vozne steze A in zgradil nov, dodatni del vozne steze J. Z novo vozno stezo bo v skladu s sodobnimi standardi na zahodnem pragu vzletno-pristajalne steze zagotovljeno ustrezno obračališče za največja letala. Gradbeno inštalacijska dela se bodo zaključila predvidoma do konca junija, nato bo steklo programiranje razsvetljave. Nova vozna steza J s pridobljenim obratovalnim dovoljenjem bo polno operativna do konca leta.

VIR in FOTO: Fraport

PREBERITE ŠE: Cinque Terre: Romantičnih 5 italijanskih vasic ob morju, ki jih morate doživeti

Iščete idejo, kam na oddih v naši bližini? TUKAJ (klik) vas čaka kup imenitnih ponudb!

Začel je veljati zimski vozni red: Kam lahko to zimo letimo z Brnika?

To zimo bomo z ljubljanskega letališča lahko leteli neposredno na 18 destinacij, s 15 rednimi prevozniki. Poleg tega bomo z leti preko pomembnih letalskih vozlišč odlično povezani z vsemi konci sveta.

Na letališču Brnik je 29. oktobra začel veljati zimski letalski vozni red. Veljal bo vse do 30. marca 2024. Z Brnika bo letelo 12 rednih prevoznikov, ki bodo leteli na 14 različnih destinacij.

Več povezav kot lani

V primerjavi z lanskim bodo dodane povezave v Luksemburg, Skopje in Prištino, prvič bodo v zimski sezoni na voljo leti prevoznika British Airways na londonski Heathrow. Okrepljena bo tudi pogostost letov v Istanbul, Dubaj, Zürich in Beograd.

Kam lahko to zimo letimo z Brnika?

Z Brnika bodo leteli:

  • Air France enajstkrat tedensko v Pariz,
  • Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico,
  • Air Serbia devetnajstkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,
  • British Airways štirikrat tedensko na London Heathrow,
  • Brussels Airlines štirikrat tedensko v Bruselj,
  • easyJet petkrat tedensko v London, Gatwick,
  • flydubai dnevno v Dubaj,
  • GP Aviation dvakrat tedensko v Prištino,
  • LOT Polish Airlines dnevno v Varšavo,
  • Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt in dnevno v München,
  • Luxair dvakrat tedensko v Luksemburg,
  • SWISS Airlines dvanajstkrat tedensko v Zürich,
  • Transavia štirikrat tedensko v Amsterdam,
  • Turkish Airlines dvakrat dnevno v Istanbul,
  • Wizz Air dvakrat tedensko v London, Luton in trikrat tedensko v Skopje.

20% povečanje prometa v primerjavi z lanskim letom

“V začetku oktobra smo na ljubljanskem letališču oskrbeli že milijontega potnika, do konca leta jih bomo predvidoma našteli več kot 1,2 milijona, dobrih 20 odstotkov več kot lani.” – Letališče Ljubljana

Znane tudi nekatere novosti za poletni vozni red 2024

Znani sta tudi že dve novosti za poletni vozni red 2024.

“Maja bo prevoznik airBaltic predstavil novo povezavo v Rigo, ki bo za potnike zanimiva kot končna destinacija in odskočna deska v SkandinavijoLufthansa bo letenje v München okrepila z dodatnim dnevnim letom. Tja bo torej mogoče poleteti dvakrat na dan, že od konca marca naprej, kar bo bistveno izboljšalo povezljivost ljubljanskega letališča.”

 

Foto: Unsplash

PREBERITE ŠE: Veste, kje stoji najvišja stavba na Hrvaškem in da lahko v njej tudi prespite?

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

 

Prihodnost turizma: Kmalu potovanja brez potnih listov?

Potovanje skozi eno izmed najboljših letališč na svetu bo naslednje leto še bolj enostavno. Kmalu sledijo še ostala.

Potniki si želijo udobnejšega in hitrejšega potovanja, zato se letališke družbe po vsem svetu trudijo optimizirati postopek identifikacije. Preverjanje letalskih kart in potnih listov je zamuden in za leto 2023 nepotreben postopek. Kakšne so rešitve?

Biometrična tehnologija

Letališče Changi v Singapurju naj bi z letom 2024 uvedlo avtomatizirano carinsko odobritev. To bo potnikom omogočilo odhod iz države brez potnih listov. Potniki bodo tako potovali le s pomočjo biometričnih podatkov.

Singapur bo ena izmed prvih držav na svetu, ki bo uvedla avtomatizirano carinsko odobritev brez potnih listov. Biometrična tehnologija, skupaj s programsko opremo za prepoznavanje obraza, je na letališču Changi deloma že v uporabi v avtomatiziranih pasovih na carinskih kontrolnih točkah.

Prihajajoče spremembe bodo zmanjšale potrebo potnikov po ponovnem predstavljanju svojih potnih dokumentov na kontrolnih točkah. Tako bodo omogočile bolj tekočo obdelavo podatkov. Biometrija bo uporabljena za ustvarjanje “enotnega žetona za preverjanje pristnosti”, ki bo uporabljen na različnih avtomatiziranih kontrolnih točkah. To bo odpravilo potrebo po fizičnih potovalnih dokumentih, kot so letalske karte in potni listi.

Letališče Changi

Letališče Changi v Singapurju je pogosto ocenjeno kot najboljše letališče na svetu in tudi eno izmed najbolj obiskanih. Obratuje za več kot 100 letalskih družb, ki letijo v približno 100 držav po vsem svetu. Letališče je destinacija že samo po sebi, trenutno pa ima štiri terminale. Načrtuje tudi širitev, z dodajanjem petega terminala za rastoče število potnikov.

Prihodnost potovanj?

Napovedi pravijo, da je nemoteno potovanje že zajelo svet in biometrična identifikacija bi kmalu lahko postala prihodnost potovanja.

Leta 2018 je letališče Dubaj uvedlo biometrična “pametna vrata”, ki uporabljajo prepoznavanje obraza za preverjanje identitete potnikov v samo petih sekundah. Potniki lahko prav tako uporabijo svoje prstne odtise ali skeniranje obraza za overjanje, namesto da bi se zanašali na fizične potne liste. Drugod po svetu se tehnologija prepoznavanja obraza že delno uporablja na letališčih kot so hongkonško mednarodno letališče, letališči Narita in Haneda v Tokiu, letališče Indira Gandhi v Delhiju, londonsko letališče Heathrow in pariško letališče Charles de Gaulle.

Digitalni identifikacijski dokumenti, skladni z mednarodnimi standardi Mednarodne organizacije za civilno letalstvo (ICAO) na Arubi, omogočajo popotnikom, da potujejo z varnimi digitalnimi različicami svojih potnih listov na mobilnih telefonih. V ZDA večje letalske družbe, kot so American Airlines, United in Delta, že nekaj let eksperimentirajo z biometričnim prijavljanjem, oddajo prtljage in vkrcanjem na izbranih letališčih.

Kako je z varnostjo podatkov?

Pri vsem tem se poraja vprašanje, kako bo v tem primeru z varnostjo podatkov? Razvojalci sistemov obljubljajo, da bodo potniki ohranili nadzor nad svojimi podatki. Mednarodna organizacija za civilno letalstvo (ICAO) bo poslrbela za visoko varnost s posebnimi standardi, ki bodo morali biti izpolnjeni.

 

Foto: Shutterstock

PREBERITE ŠE: Morje, kulinarika in wellness: Kako dobro poznate Kvarner?

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Potniški promet na Brniku je poskočil in to so destinacije, kamor lahko letite

Promet na ljubljanskem letališču je vse bolj živahen. Pri številu oskrbljenih potnikov se nadaljuje pozitiven trend rasti. V prvih štirih mesecih letošnjega leta je prek Brnika potovalo sedemkrat več potnikov kot lani v enakem obdobju. Okrevanje prometa na Brniku je v skladu z napovedmi upravljalca letališča in primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa v Evropi.

Na Brniku imajo visoka pričakovanja tudi za višek poletne sezone, ko bo ponudba letov bistveno večja kot lani. Obeta se še močnejša čarterska sezona. Na prometno intenzivno obdobje se v Fraport Slovenija pripravljajo z usposabljanjem dodatnega kadra, predvsem v oskrbi potnikov in letal.

S 15 prevozniki na 19 destinacij

V poletnem voznem redu, ki je trenutno v veljavi, bo mogoče v vrhuncu sezone potovati s 15 prevozniki neposredno na 19 destinacij, prek pomembnih letalskih vozlišč pa bodo potniki lahko potovanja nadaljevali na vse konce sveta.

V najbolj prometnem avgustu je predvidenih 140 letov na teden (v enakem obdobju lani jih je bilo na voljo 80). Najbolj sveža pridobitev mreže letov je vrnjena povezava Lufthanse v München z dnevnimi leti. Predvidoma konec maja bo ponudbo letov v London z leti na Heathrow dopolnil British Airways, mesec kasneje pa bodo ponovno na voljo leti prevoznika Israir v Tel Aviv in Air Montenegra v Tivat. Dvakratdnevne lete na pariški Charles de Gaulle z junijem napoveduje Air France, ki trenutno ponuja en let na dan. Pariz, kamor dvakrat tedensko na letališče Orly leti tudi nizkostroškovnik Transavia France, naj bi bila tako destinacija z največjo frekvenco letov z ljubljanskega letališča.

Po številu letalskih sedežev trenutno največjo kapaciteto letenja ponuja prevoznik Turkish Airlines z 10 leti na teden v Istanbul. Opravlja jih s 182-sedežnim letalom airbus A321. Pogosteje bo z julijem z ljubljanskega letališča letel flydubai, ki bo s pet letov tedensko prešel na dnevno letenje v Dubaj.

Obstoječi prevozniki so s prehodom na poletni vozni red okrepili povezave. Poleg že omenjenih so na voljo še spodnje:

– Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico,

– Air Serbia desetkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,

– Brussels Airlines petkrat tedensko v Bruselj,

easyJet štirikrat tedensko v London, Gatwick,

– LOT Polish Airlines petkrat tedensko v Varšavo,

– Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt,

– Swiss International Airlines dnevno v Zürich,

– Transavia trikrat tedensko v Amsterdam, 

– Wizz Air dvakrat tedensko v Bruselj, Charleroi in trikrat tedensko v London, Luton.

Večja izbira počitniških destinacij s čarterskimi leti

Ponudba čarterskih letov bo tudi počitnikarjem omogočila večjo izbiro destinacij. Čarterski potniki so lani predstavljali petino vsega potniškega prometa na letališču, pričakuje pa se, da bo letos tovrstnega prometa še več. V ponudbi turističnih agencij, ki organizirajo poletne čarterje z ljubljanskega letališča, bodo po zdajšnjih napovedih najbolj priljubljene destinacije v Turčiji, Španiji, na številnih grških otokih, Jordaniji, na Madeiri, Egiptu, na Malti, na Azorih, Tuniziji, Črni gori, Albaniji, na Nizozemskem, Italiji, na Islandiji, Latviji in na Zanzibarju.

Znatno okrevanje prometa

Prejšnji mesec so na ljubljanskem letališču oskrbeli 70.124 potnikov, skoraj osemkrat več kot aprila 2021 in tako so že skoraj dosegli ravni obsega prometa v lani prometno najmočnejšem avgustu. V prvih štirih mesecih leta je skupaj prek Brnika potovalo 198.079 potnikov, kar sedemkrat več (596%) kot v enakem obdobju lani. Znatnejše okrevanje prometa v zadnjih mesecih spodbuja sproščanje vstopnih omejitev v evropskih državah in po svetu ter s tem povezano okrepljeno povpraševanje po letih, v aprilu je večja rast tudi na račun močnega začetka čarterske sezone.

Okrevanje v skladu z napovedmi

Realiziran potniški promet v prvih štirih mesecih leta 2022 dosega 40 odstotkov obsega prometa iz primerljivega obdobja v letu 2019, pred nastopom pandemije covida-19. Stopnja okrevanja je v skladu z napovedmi Fraporta Slovenija iz konca preteklega leta, kljub manku potnikov, ki so jih obetale povezave z Rusijo in Ukrajino in so bile prekinjene oz. odpovedane zaradi vojne v Ukrajini. Okrevanje prometa na ljubljanskem letališču je tudi povsem primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa drugod po Evropi. V primerjavi z nekaterimi drugimi letališči je rast potniškega prometa sicer počasnejša, a ta po strukturi prometa niso primerljiva z Brnikom. V Sloveniji nimamo masovnih turističnih produktov, zdomskega prometa in notranjih letov.

V letu 2022 do podvojenega števila potnikov glede na lani

Po trenutnih napovedih bo prek ljubljanskega letališča letos potovalo okoli 880.000 potnikov, kar predstavlja 104 odstotke več kot lani, vendar še vedno 49 odstotkov manj kot leta 2019. Po napovedih združenja letališč ACI World bo promet na predkoronske ravni okreval do leta 2026, takšna so ob ugodnih okoliščinah pričakovanja tudi za ljubljansko letališče.

Foto: Fraport Slovenija, Unsplash

PREBERITE ŠE: Toskana in čudovite naravne terme, ki so povsem brezplačne

Iščete idejo, kam na oddih v naši bližini? TUKAJ (klik) vas čaka kup imenitnih ponudb po odličnih cenah!

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana ima nov potniški terminal

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana je dobilo sodoben potniški terminal. Odprtje nove infrastrukturne pridobitve so pospremili s slavnostno prireditvijo, nov terminal pa bo za potnike odprt 1. julija.

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana se ponaša z novo pridobitvijo. Dve leti po začetku del se ob letališki ploščadi dviga sodoben objekt. Ta bo potnikom in drugim uporabnikom ponudil višje standarde. Vizija prenove in razvoja ljubljanskega letališča je ustvariti sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko – stičišče priložnosti za posameznika, družbo ter širšo globalno skupnost.

Večja zmogljivost in višji standard

Obstoječemu terminalu je dodanih 10.000 m2 novih površin, vključno z novim odhodnim prostorom, 14 prijavnimi okenci (skupaj z obstoječim terminalom jih bo 22), petimi linijami za varnostne preglede, dvema trakovoma za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, novim poslovnim salonom ter obogateno spremljevalno gostinsko in trgovinsko ponudbo. Zmogljivost je s 500 povečana na 1.250 potnikov na uro. Novi terminal je s povezovalnim hodnikom funkcionalno povezan z obstoječimi površinami. Neposredno ob terminalu so urejene tudi parkirne površine, nova avtobusna postaja in park.

Sodoben, prostoren in svetel s pogledom na Alpe

Arhitekturno so nov objekt zasnovali v biroju Plan B, kot sodoben, zračen prostor z veliko steklenimi površinami, ki odpirajo čudovite poglede na letališko stezo in Julijske Alpe na eni ter na Kamniško-Savinjske Alpe na drugi strani. Nova podoba je strnjena v minimalističen objekt z edinstvenim lokalnim pridihom, v katerem se kombinirajo vidni betoni, steklo, kovina in lesene obloge.

Strateška investicija za dolgoročni razvoj

Skupna vrednost investicije v novo infrastrukturo je 21 milijonov evrov. Fraport Slovenija jo odpira ravno v času, ko letalska panoga ponovno razpira krila in ko je Slovenija na pragu predsedovanja Svetu Evrope.

Čeprav bi ob obstoječem zmanjšanem prometu prostorsko najverjetneje zadostoval obstoječi terminal, je bila odločitev vodstva Fraporta Slovenija skupaj z lastniki jasna – projekt je strateška investicija, ključna za dolgoročni razvoj in prihodnost letališča. Zaradi dotrajanosti je v stari potniški stavbi težko zagotavljati ustrezen standard za sprejem in odpravo sodobnih letalskih potnikov. Poleg tega družba investicijo v novi terminal razume kot dolgoročno naložbo, ki ji bo v prihodnosti pomagala do hitrejšega okrevanja od trenutne situacije.

Foto: Peter Irman/Fraport

PREBERITE ŠE: Izlet v idilo: V osupljiva Tolminska korita in na t’minsko friko

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Kdaj bi lahko leteli z novega potniškega terminala na brniškem letališču?

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana se zaključuje gradnja razširjenega potniškega terminala.

Do marca naj bi 21 milijonov evrov vredna investicija – gradnja potniškega terminala na brniškem letališču, dobila končno podobo. Sledila bodo testiranja in pridobivanje dovoljenj ter usposabljanje zaposlenih.

Prve potnike bi lahko sprejeli z julijem

Tako celotna investicija kljub prvotnim zapletom z izbiro izvajalca teče v skladu s terminskim načrtom. Terminal bo tako nared sredi junija, prve potnike pa naj bi sprejel z julijem. Na ljubljanskem letališču sicer od decembra izvajajo tudi testiranje na novi koronavirus, tako s PCR kot tudi hitrimi testi.

Potniki bodo med čakanjem na let gledali Kamniško Savinjske Alpe

Pri novogradnji so dali velik poudarek naravnim materialom s kombinacijo lesa, stekla in betona. Potniki bodo videli Kamniško Savinjske Alpe. Prostor je odprt, inštalacije pa bodo vidne, kar je v skladu s sodobnimi gradbenimi smernicami in bolj priročno z vidika vzdrževanja.

NAPOVEDI: glavnina prevoznikov bi se vrnila s poletnim voznim redom

Trenutno je ljubljansko letališče z rednimi linijami povezano le z Beogradom, Frankfurtom in Istanbulom. Za zimsko sezono je napovedana vrnitev Air France s povezavo v Pariz, poljskega Lota v Varšavo ter EasyJeta na londonsko letališče Gatwick. Po zdajšnjih napovedih se bo glavnina prevoznikov vrnila s poletnim voznim redom. Vozovnice so že v prodaji, ali se bodo prihodi oziroma vrnitve glede na zdajšnje napovedi še spreminjale ali zamikale, pa je odvisno od razvoja epidemije.

V poletnem voznem redu na Brniku pričakujejo vrnitev WizzAira s povezavo na bruseljski Charleroi, Lufthanse v München, Swissaira v Zürich, Brussels Airlines v Bruselj, Aeroflota v Moskvo, British Airways na londonski Heathrow, dopolnitev letenja EasyJeta še na letališče Luton ter letenje Israir Airlines v Tel Aviv, Sun Expressa v Antalyo in Finnaira v Helsinke. Čez poletje pričakujejo tudi nekaj čarterskega prometa.

V 2020 zaradi epidemije dosegli le 17 odstotkov prometa iz leta 2019

V lanskem letu je zaradi pandemije promet na ljubljanskem letališču močno upadel. Še poleti so računali, da bodo ustvarili približno 30 odstotkov načrtovanega prometa, a je jesenski val epidemije prinesel dodaten padec. Tako so dosegli 17 odstotkov prometa iz leta 2019 oziroma 19 odstotkov načrtovanega iz začetka leta. Oskrbeli so približno 290.000 potnikov.

Foto: Unsplash
Vir:
STO

PREBERITE ŠE: Slovenci in Slovenija skozi oči Japonke Kei #INTERVJU

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

To so prevozniki in destinacije, ki spet povezujejo Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana

Po prekinitvi letenja zaradi epidemije virusa covid-19 se je na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana po več kot štirih mesecih vrnil tudi priljubljeni nizkostroškovnik easyJet.

Kam v svet se trenutno lahko odpravite, če je vaše izhodišče Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana? Priljubljeni nizkocenovni prevoznik easyJet je pred kratkim obnovil lete v Berlin, prejšnji teden pa je opravil prvi let na londonsko letališče Gatwick. EasyJet je tako tretji nizkostroškovni prevoznik in skupaj osmi redni letalski prevoznik, ki po epidemiji vrača lete na Brnik. V Fraportu Slovenija pričakujejo, da bo do konca poletne sezone letenje obnovilo še vsaj šest prevoznikov, če se razmere z zdravstveno sliko v svetu ne bodo zaostrile.

Letalski promet na Brniku je vedno bolj živahen

Zadnji od prevoznikov, ki so se na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana vrnili po prekinitvi letov zaradi epidemije covid-19, je nizkostroškovnik easyJet. Konec julija je ponovno vzpostavil lete v Berlin, kamor bo do konca poletne sezone predvidoma letel enkrat tedensko, v zimskem voznem redu pa naj bi frekvence letenja okrepil.

Prejšnji teden je easyJet opravil tudi prvi let z londonskega letališča Gatwick. Trenutno easyJet ne načrtuje letov v britansko prestolnico avgusta, bo pa z letenjem po trenutnih napovedih nadaljeval 4. septembra in od takrat naprej ponujal dva leta tedensko, vsak ponedeljek in petek.

Z oktobrom naj bi prevoznik dodal še dnevne lete na londonski Luton ali Stansted. Na največje londonsko letališče Heathrow pa naj bi septembra lete ponudil British Airways.

EasyJet je tako že osmi prevoznik, ki se po epidemiji vrača na Brnik.

Trenutno Slovenijo s svetom povezujejo še spodaj našteti redni letalski prevozniki s pripisanimi frekvencami letenja:

  • Air Serbia (sedemkrat tedensko v Beograd),
  • Montenegro Airlines (petkrat tedensko v Podgorico),
  • Lufthansa (dvanajstkrat tedensko v Frankfurt),
  • Wizz Air (dvakrat tedensko na belgijski Charleroi),
  • Transavia (dvakrat tedensko v Amsterdam),
  • Air France (dnevno v Pariz),
  • Turkish Airlines (trikrat tedensko v Istanbul).

Vračajo se tudi drugi

Prvega avgusta so na Pučniku ponovno pozdravili prevoznika LOT Polish Airlines z leti v Varšavo, sredi avgusta naj bi povezavo v Moskvo vrnil Aeroflot, v septembru pa pričakujejo še Brussels Airlines z leti v Bruselj, že omenjeni British Airways z leti na London Heathrow, Windrose z leti v Kijev in enega od izraelskih prevoznikov z leti v Tel Aviv.

Čarterski leti v Dubrovnik in na grške otoke

V vrhuncu poletja z ljubljanskega letališča skoraj vsak dan na pot pospremijo tudi potnike, ki se s čarterskimi leti odpravljajo na počitnice na Hrvaško ali v Grčijo. V organizaciji slovenskih turističnih posrednikov so na voljo leti s čarterskim prevoznikom Trade Air v Dubrovnik in na 10 grških otokov, z Aegean Airlines na Krf, Lefkado, Rodos in Karpatos ter s Croatia Airlines v Dubrovnik.

Foto: Unsplash

PREBERITE ŠE: Gorenjska: To je 9 odličnih nastanitev, kjer lahko unovčite turistični bon

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Uslužbenca, ki je na letališču načrtno mešal prtljago, čaka zapor

Izgubljena prtljaga, ki ne pride na končno destinacijo, je ena od nočnih mor vsakega letalskega potnika. In čeprav gre večinoma za napako in nedolžno pomoto, so bili na singapurskem letališču potniki priča nameremu mešanju prtljage.

Kje pa je vaša prtljaga? Tay Boon Keh je letališki uslužbenec, ki je delal na singapurskem letališču Changi, ki velja za enega najlepših in najprometnejših letališč na svetu. 66-letni uslužbenec je pošteno zamešal štrene potnikom. Med novembrom 2016 in februarjem 2017 je na Changiju namerno zamenjal oznake na kar 286 kosih prtljage.

Ta je zaradi napačnih oznak odletela drugam kot njeni lastniki. Šlo je za prtljago potnikov, ki so bili v Singapurju zgolj v tranzitu in so potovali z letalsko družbo Singapore Airlines in njenim regionalnim prevoznikom SilkAir. Na napačne destinacije so odpotovali kovčki, ki bi morali med drugim odleteti v Perth, Manilo, Frankfurt, London in San Francisco.

Igubljena prtljaga zaradi jeze nad nadrejenimi

Zaradi zmešnjave s prtljago se je 66-letnik znašel pred sodiščem, za svoja dejanja pa bo odgovarjal z zaporno kaznijo. V zaporu mora preživeti 20 dni. Boon Keh je dejanja priznal, kot pravi, pa je to storil zaradi razočaranja in jeze, hkrati pa je bil v tem obdobju v hudi depresiji. Njegovi nadrejeni naj bi namreč ignorirali vse prošnje, naj na oddelku okrepijo število zaposlenih, saj so delavci preobremenjeni.

Foto: Unsplash

*UGODNE LETALSKE POVEZAVE: PREVERITE NA ISKALNIKU*

PREBERITE ŠE: Nasveti za racionalno pakiranje, ki jih morate poznati

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.