National Geographic razkriva izjemne lepote Slovenije

Na digitalnih kanalih National Geographic do 21. aprila 2019 poteka vsebinska digitalna kampanja o Sloveniji.  

National Geographic Slovenijo v tesnem sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo – STO izpostavlja kot zeleno, aktivno, zdravo, trajnosti zavezano destinacijo izjemnih naravnih in kulturnih lepot, ki obiskovalcem omogoča edinstvena doživetja.

National Geographic je medij, ki z ekipo vplivnežev skozi besedo ter video in fotografski material pripoveduje prepričljive in verodostojne zgodbe. Zaupa jim na milijone sledilcev po celem svetu. S svojimi zgodbami pa tudi aktivno spodbuja trajnostni odnos do okolja in trajnostni turizem.

Trajnosten in odgovoren razvoj je temelj slovenskega turizma

»Trajnosten in odgovoren razvoj je temelj slovenskega turizma. K temu so se zavezali vsi ključni deležniki slovenskega turizma. Prav tako je na njem osnovana Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021. Da bi še okrepili zavedanje o Sloveniji kot zeleni destinaciji edinstvenih doživetij, je STO identificirala National Geographic kot enega najuglednejših medijev, ki kot specialist za tematiko naravne in kulturne dediščine ter doživetij v povezavi z njo dosega ciljno publiko, ki jo želimo nagovoriti. Skupaj smo zasnovali večkanalno digitalno kampanjo. Z njo bo STO na ključnih trgih slovenskega turizma okrepila zavedanje o Sloveniji. O deželi izrednih naravnih in kulturnih lepot, ki omogoča raznolika doživetja. Dih jemajoča kulisa gora, bogastvo voda, odlična in pristna kulinarika. Pa bogata vinorodna območja in edinstven podzemni svet so glavni protagonisti odličnih fotografij in videov. Ti bodo v treh mesecih dosegli na milijone ljudi in jih navduševali za obisk Slovenije,« je ob pričetku kampanje dejala mag. Maja Pak, direktorica STO.

Predstavitev Slovenije skozi 4 naravne elemente

Kampanja bo 14 tednov potekala na digitalnih kanalih National Geographica. Torej na pristajalnih straneh, namenjenih promociji Slovenije v okviru spletnega portala www.nationalgeographic.com. Pa tudi na Facebooku, Instagramu in Twitterju, ki se lahko vsi pohvalijo z več milijonskimi dosegi.

Predstavitev Slovenije na komunikacijskih kanalih National Geographica je inovativna. STO se je v skupnem partnerskem projektu odločila za koncept 4 naravnih elementov. To so zrak, voda, zemlja in ogenj, ki najbolje opredeljujejo prvinsko dojemanje narave.

Element zrak popelje po slovenskih gorah, voda razišče bogastvo rek in morja. Zemlja predstavlja Slovenijo kot vrhunsko vinorodno deželo in deželo z edinstvenim podzemnim svetom in kulturno dediščino. Ogenj pa posebnosti njene kulinarike, ki temelji na lokalnih sestavinah. Zgodbe so podane v besedi in skozi vrhunske fotografije in videoposnetke po konceptu storytellinga in v slogu vrhunskih vsebin National Geographica. Poleg štirih osnovnih videov se bo National Geographic podpisal še pod dva dodatna. Eden bo uporabljen za komunikacijo nagradne igre, ki jo bo STO izvedla za povečanje učinka kampanje. Nagradna igra bo potekala prek družbenih medijev STO in portala www.slovenia.info. Glavna nagrada bo obisk Slovenije in doživetje aktivnosti, predstavljenih v videih National Geographica. Ta bo za STO pripravil še 20 krajših 30-sekundnih posnetkov za namen promocije Slovenije in do 22 dodatnih fotografij.

Ambasador slovenskega turizma: fotograf Ciril Jazbec

Video zgodbe o Sloveniji imajo dodatno težo, saj so podkrepljene z doživljanjem skozi oči Cirila Jazbeca. Večkrat nagrajeni svetovno priznani fotograf z National Geographicom sodeluje od leta 2014. Kot glavni akter video zgodb pritegne z resničnimi pustolovščinami, ki bodo STO zagotovile tudi njegove avtorske fotografije. Pa tudi fotografije še drugih članov ekipe National Geographica, ki sodelujejo pri projektu.

»Partnerstvo National Geographica s STO sledi našemu fotografu Cirilu Jazbecu na njegovem popotovanju po njegovi domovini. Na njem odkriva bistvo Slovenije skozi štiri elemente. Slovenija je skriti dragulj in upamo, da bomo s skupno kampanjo navdihnili veliko naših radovednih popotnikov k raziskovanju te zelene destinacije.« je ob pričetku kampanje izjavila Annabelle Canwell, višja podpredsednica programa partnerstvo pri National Geographicu.

»Z veseljem sem se odzval povabilu National Geographica za sodelovanje pri zelo posebnem projektu, v okviru katerega bi predstavil Slovenijo in ustvaril novo serijo fotografij. Moje delo me vodi po svetu od Arktike do Afrike in v zadnjih letih tudi Himalaje. Pa vendar moram priznati, da je bil poseben in zelo lep izziv fotografirati Slovenijo. Skozi kreativni proces sodelovanja s STO in National Geographicom sem jo odkrival na nov, drugačen način kot sicer. Večkrat sem se vprašal, kje živimo, saj me je kar nekaj trenutkov in krajev, ki smo jih posneli, ponovno prijetno presenetilo. V čast mi je, da lahko kot sodelujoči fotograf mednarodne revije National Geographic predstavim tudi zgodbo o Sloveniji.« pa je o projektu dejal Ciril Jazbec, ki je z njim postal ambasador slovenskega turizma.

Foto: Unsplash

PREBERITE ŠE:

Nina potuje: Uspešna slovenska blogerka, ki potuje med delom in dela med potovanjem

National Geographic: Ljubljana s filozofijo brez odpadkov v svetovnem vrhu

National Geographic je mesto Ljubljana uvrstil med 25 mest po vsem svetu, ki so se zavezala zero-waste (nič odpadkov) družbi.

Posamezniki in skupnosti, ki se pridružujejo zero-waste (nič odpadkov) družbi, po mnenju National Geographica dokazujejo, da je na področju odpadkov manj res več. Več zdravja, varnosti in trajnosti – za ljudi in za naš planet. Na seznamu 25 mest, ki so v procesu doseganja zero-waste okolja naredili največ, je tudi Ljubljana, so sporočili z Mestne občine Ljubljana.

Ljubljana, zelena prestolnica Evrope

Glede Ljubljane so zapisali, da si je MOL že leta 2014 kot prva prestolnica v Evropi zastavila cilj postati zero-waste mesto. Z jasnimi cilji, aktivnostmi in učinkovito komunikacijo glede pomena zmanjševanja količine odpadkov in njihove ponovne uporabe so v Ljubljani odpravili potrebo po sežigalnici. Leta 2016 pa postali tudi zelena prestolnica Evrope.

V Ljubljani, prvi evropski »zero waste« prestolnici, imamo med vsemi glavnimi mesti osemindvajseterice najboljši sistem ravnanja z odpadki. Ta je vzor drugim evropskim državam. Dosegamo namreč najvišji delež ločeno zbranih odpadkov v gospodinjstvih. Po mnenju National Geographica smo na dobri poti, da dosežemo 80 % delež ločenega zbiranja. In s tem prepolovimo količino preostalih odpadkov do leta 2025.

Preberite tudi: Lokali, kjer boste v Ljubljani najboljše jedli (izbor In Your Pocket)

Kaj Zero Waste strategija pravzaprav pomeni?

Strategija Zero Waste pomeni uresničevanje koncepta preprečevanja ali zmanjševanja nastajanja odpadkov pri izvoru. Zero Waste je ravnanje z odpadki, ki ne vključuje odlagališč in sežigalnic. Odlaganje, sežiganje in reciklaža si med seboj nasprotujejo, saj tekmujejo za iste odpadke.

Foto: Maja Fister

PREBERITE ŠE:

Ptuj in Ljubljana: Mesti, ki gresta Britancem težko z jezika

Michelin prihaja tudi v Slovenijo

Pred kratkim smo pisali o rovinjski restavraciji Monte, ki je prejela prvo hrvaško Michelinovo zvezdico, svetovni vodič po gurmanskih kotičkih pa v bližnji prihodnosti napoveduje tudi prihod v Slovenijo.

Ta je v kulinaričnem smislu dolga leta ostajala spregledana, v zadnjem času pa slovenske restavracije pridobivajo na prepoznavnosti in se počasi, a vztrajno, uvrščajo v sam vrh gurmanskih destinacij. Svet je v Netflixovi kuharski seriji Chef’s table oziroma “miza glavnega kuharja” že pred časom spoznal Ano Roš, ki je bila ovenčana z žlahtnim nazivom kuharske mojstrice leta, in njeno Hišo Franko, ki trenutno zaseda občudovanja vredno 69. mesto na lestvici 50 Best Restauransts – lestvici najboljših restavracij sveta, na kateri se v resnici bohoti kar 100 vrhunskih restavracij.

Hiša Franko pa seveda ni edina kulinarična hiša, ki jo svet pozna po prefinjenih grižljajih. Ne smemo pozabiti na restavracijo JB vrhunskega Janeza Bratovža in Zemono pod kuharsko taktirko Tomaža Kavčiča, sledijo pa jima tudi izjemne restavracije DAM, Rajh, katerega smo pred kratkim obiskali v čudovitem Prekmurju, Pavus, As in drugi ter dva novinca – Monstera z Binetom Volčičem na čelu ter Atelje, ki mu poveljuje Jorg Zupan.

Fine dining kotičkov naši deželi torej ne manjka, lepo pa bi bilo, če bi se katera izmed naštetih restavracij bleščala tudi v soju Michelinove zvezdice, ki bi k nam gotovo prinesla tudi nov val turistov in pospešila razvoj lokalnega turizma, ki ga je sicer pred časom nagradil tudi National Geographic.

Foto: Shutterstock

Slovenija s trajnostnim turizmom navdušila National Geographic

Leta 1950 je po svetu potovalo približno 25 milijonov mednarodnih turistov. Danes beležimo porast števila za kar štiridesetkrat – potuje namreč kar milijarda turistov letno, kar pa močno vpliva tudi na naše okolje, kvaliteto življenja ljudi ter naravne habitate drugih živih bitij. Obljudene turistične destinacije nemalokrat trpijo zaradi onesnaženosti, svetlobnega onesnaževanja in prevelikega števila obiskovalcev.

Mednarodna revija National Geographic je zato letos podelila nagrade za najbolj trajnostne destinacije sveta, imenovane World Legacy Awards. Slednje nagrajujejo države z najbolj trajnostnim turizmom, ki ohranjajo svoje naravno okolje za prihodnje generacije ter negujejo kulturno in naravno dediščino.

Med vsemi državami sveta, je National Geographic opazil Slovenijo in njen turistični trend, ki spodbuja zdravo življenje, gibanje v naravi in pristnost nacionalne kulture. Postavil jo je namreč na prvo mesto lestvice držav s trajnostnim turizmom, utemeljene na podlagi stotih trajnostnih indikatorjev, kot so avtentičnost, okolje, biodiverziteta, raznolikost kulture in drugi. Naša čudovita država je od stotih točk dosegla občudovanja vrednih 96 ter tako potrdila, da sodi v sam svetovni vrh destinacij, ki bodo v prihodnosti vse bolj in bolj popularne turistične točke.

National Geographic je posebej izpostavil dejstvo, da skoraj 60 odstotkov površine naše dežele prekriva gozd, v naši naravi pa živi preko 20 tisoč različnih rastlinskih in živalskih vrst, ki jih lahko opazujemo predvsem med gibanjem po skoraj neštetih gorskih poteh našega hribovitega reliefa.

Foto: Shutterstock

13-letnik iz Ljubljane zmagal na natečaju revije National Geographic

Včeraj smo pisali o visoko uvrščeni Ljubljani, danes pa pišemo o uspehu 13-letnega Maja iz Ljubljane, ki mu je revija National Geographic Kids podelila prvo nagrado v kategoriji Neverjetne živali na fotografskem natečaju.

Majeva izjemna fotografija kameleona, slikanega v trenutku preden poje rjavega črička, je bila namreč izbrana izmed 46 tisoč prispelih fotografij, ki so jih fotografirali otroci s Kitajske, Nizozemske, ZDA, Bolgarije, Indonezije, Nemčije, Velike Britanije, Indije in drugih držav sveta, stari med šest in 14 let.

Simpatična fotografija nosi naslov “Tik pred zdajci…”, seveda pa gre za pravo umetnino, saj je kameleon ujet v trenutku preden iztegne jezik, da bi pojedel črička, kar pa je, zaradi plašnosti živali, zelo težko ujeti v fotografski objektiv.

Absolutna zmagovalka natečaja pa je bila deklica Dewi Baggerman z Nizozemske, ki je fotografirala polje rumenih tulipanov z res posebnega kota. Njeno sliko si lahko ogledaš spodaj.

Čestitamo mladim nadebudnim fotografom!

Foto: National Geographic

Sloveniji se obeta odlično priznanje National Geographica

Slovenija je bila minuli teden izbrana za finalistko v tekmovanju za nagrade National Geographica na področju trajnostnega turizma World Legacy Awards. Zmagovalec bo razglašen na mednarodni turistični borzi ITB Berlin marca prihodnje leto, so sporočili iz Slovenske turistične organizacije (STO).

Nagrade World Legacy Awards po navedbah National Geographica prejmejo podjetja, organizacije ali destinacije, ki spodbujajo pozitivno transformacijo turistične panoge ter izkazujejo voditeljsko in vizionarsko vlogo na področju najboljših praks trajnostnega turizma.

slovenia_shutterstock_336326477

Organizacija jih podeljuje v petih kategorijah: spreminjanje Zemlje (Earth Changers), čut za destinacijo (Sense of Place), ohranjanje narave (Conserving the Natural World), vključevanja skupnosti (Engaging Communities) in destinacijski voditelji (Destination Leadership).

PREBERI še // Zapis našega gostujočega avtorja o tem, kako lepa je Slovenija

STO oziroma Slovenija se za nagrado potegujeta v slednji kategoriji, kjer ocenjevanje temelji na trajnostnih praksah, okolju prijaznih pobudah ter zaščiti naravnega okolja in kulturne dediščine. Slovenija se je med tri finalistke uvrstila po uspešni prijavi in uspešno prestanem procesu ocenjevanja, ki je vključeval tudi štiridnevno ocenjevanje v Sloveniji. Ob njej sta finalista še kenijski Segera Retreat in ameriški Riverwind Foundation iz Jackson Holea.

slovenia_shutterstock_364794569

Direktorica STO Maja Pak je spomnila, da je Slovenija trajnostni razvoj v turizmu opredelila kot edino pravo pot za prihodnost. Na tem področju je STO med drugim razvila certifikacijsko shemo Slovenia Green, ki prepoznava zelene destinacije in pobudnike ter krepi ugled Slovenije kot zelene, butične, trajnostno naravnane turistične destinacije.

“Naša prizadevanja v tujini niso ostala neopažena in uvrstitev Slovenije med finalistke priznanja Destination Leadership, uglednega in mednarodno priznanega medija National Geographic, to dodano potrjuje,” je dodala Pakova.

slovenia_shutterstock_515700832

Vir: STA
Foto: Shutterstock

National Geographic Slovenijo postavlja za zgled

Svetovno znana revija National Geographic je zapisala, da Slovenija kot turistična destinacija združuje okoljsko odgovornost z ohranjanjem zgodovine, kulturnim ponosom in – ne slučajno – dobrim vinom in hrano. Njinov novinar Jonathan Tourtellot je septembra obiskal turistično konferenco Global Green Destinations in ugotovil, da »v Sloveniji ‘zeleno’ ni krepostna okoljska monotonija. Je živahna mavrica. Več krajem po svetu bi koristilo, če bi sledili temu zgledu.«

Tourtellot na spletni podstrani Voices (Glasovi) National Geographica opisuje svoja opažanja o Sloveniji in turizmu. Kot je zapisal, so na konferenci spoznavali ‘zelene rešitve’, shemo ‘Slovenia Green’ in ‘zelene izkušnje’. »To smo počeli v uradni Zeleni prestolnici Evrope 2016,« je zapisal. »Zveni kot nebesa za tiste, ki objemajo drevesa – ali pekel, odvisno od vašega pogleda,« nadaljuje Tourtellot.

Američani še niso za zeleno

Kot pojasnjuje, za nekatere ljudi, še posebej na ameriški strani Atlantika, zeleni turizem ne zveni vabljivo. Skeptiki menijo, da bodo morali žrtvovati kakovost na oltarju okolja – da bodo ostali brez okusne hrane, ugodnih temperatur, vročega tuša in podobno.

Izpostavlja primer nekega turističnega kompleksa, ki je potencialnim strankam poslal dve verziji predstavitvene brošure – enaki, le da so v eni izpostavili še prejete nagrade za okoljsko prijaznost. Zelena verzija je med Američani zabeležila nižji odziv.

ljubljana_pivk_vandraj

Učil tudi izgovorjavo naše prestolnice

»Slovenska ideja ‘zelenega’ nasprotno pomeni, da dobite več, ne manj,« navaja avtor, ki bralca poduči tudi o pravilni izgovorjavi imena Ljubljana. Med drugim izpostavlja obsežne cone za pešce ter gastronomske užitke, ki nastanejo iz lokalno pridelanih in isti dan dostavljenih sestavin. Avtor izpostavlja tudi, da se vsestranski pristop k zelenemu turizmu z nacionalno shemo Slovenia Green širi po vsej državi.

Tourtellot spomni na razglasitev top 100 trajnostnih destinacij sveta in poudarja, da se tako kot ‘zeleno’ tudi ‘trajnostno’ ne nanaša le na okolje. »Resnična trajnost pomeni dobro upravljanje vsega, kar destinacijo razlikuje od drugih – tako kulturno kot naravno dediščino, pa tudi modro upravljanje samega turizma,« poudarja.

–> PREBERI še: Ni treba daleč, Slovenija ponuja ogromno lepega

»Očitno številni Slovenci in drugi Evropejci vidijo ‘zeleno’ kot krajši način, da povedo prav to, in ne brez razloga,« pravi Tourtellot. Tako izpostavlja, da meščani, ki jih skrbi za okolje, običajno izražajo zanimanje tudi za druge stvari – zgodovino, tradicionalno glasbo, lokalno kuhinjo, pokrajino, živali, arhitekturo. Vse stvari, ki mesto delajo prijetno tako za obisk kot življenje.

Vendar pa odločevalci in splošna javnost v drugih delih sveta večkrat sklepajo, da ‘zeleno’ pomeni zgolj okolje. Nekateri menijo celo, da gre za izpeto temo – kot če bi se hvalil, ker iz hiše odnašaš smeti.

Vendar pa v resnici gre za celovit pristop: »Med zmagovalci na seznamu top 100 so kraji, ki se vsaj trudijo za to – upravljati turizem tako, da dopolnjuje, podpira in izboljšuje avtentični občutek kraja.« Kot primer Tourtellot izpostavlja gostiteljico Slovenijo in dodaja, da bi lahko več destinacij sledilo njenemu zgledu.

Vir: STA

Foto: Mavric Pivk

Skrivnost podvodnih fotografij

Dokaj dobro fotografijo zna danes posneti že skoraj vsak, zahvaljujoč naprednim kameram, telefonom in fotoaparatom. S podvodno fotografijo je drugače. Redko kdo ima potrebno opremo, pomembna pa sta tudi pogum in potrpežljivost. Profesionalni podvodni fotografi so pravzaprav podobni adrenalinskim športnikom, saj gredo za dobro fotografijo velikokrat tudi v ledeno mrzlo vodo, v nevarno globino ali celo blizu napadalnih živali. Predstavljamo vam tri najboljše podvodne fotografe, katerih fotografije so osvojile svet. Podvodni fotografiji so popolnoma podredili svoje življenje, zadnja leta pa predvsem opozarjajo na onesnaženost oceanov, s katero se soočajo vsak dan.

Brian Skerry se s podvodno fotografijo ukvarja že več kot 20 let, v zadnjih 18 letih pa je prepotoval svet v iskanju izjemnih fotografij za National Geographic. V življenju je pod vodo preživel že več kot 10 000 ur, znašel pa se je tudi že v nevarnih situacijah, saj je veliko svojega časa preživel  pod ledenimi površinami. Njegova najbolj znana fotografija je beli tjulenj, ki je zahtevala veliko potrpežljivosti in čakanja.

tjulenj

Adriana Basques je po rodu Brazilka, ki je bila do leta 1996 uspešna poslovna ženska, nato pa jo je rekreativni tečaj potapljanja z bombo prepričal, da je svojo aktovko zamenjala za podvodni fotoaparat ter temu posvetila kariero. Njene fotografije so redno objavljene v National Geographicu, reviji GEO in v različnih muzejih. Znana je predvsem po fotografiji kitovih odprtih ust.

kit

Prve podvodne ekspedicije Davida Fleethama so se začele pred več kot 30 leti, ko je raziskoval predvsem podvodne ostanke japonskih ladij in podmornic, ki so na dno potonile v času druge svetovne vojne. Leta 1991 se je ena izmed njegovih fotografij pojavila na naslovnici LIFE magazina, od takrat naprej pa so njegove fotografije krasile že več kot 200 naslovnic po vsem svetu.

sup

Foto: arhiv fotografov

Doživi ameriške parke sredi Ljubljane

Mogočnost ameriških nacionalnih parkov je osupljiva, kar lahko vsaj malo začutiš že v naši foto galeriji, ki si jo lahko ogledaš tu. Letos poteka 100. obletnica ustanovitve ameriškega Urada za narodne parke, ob tej priložnosti pa ameriško veleposlaništvo na Jakopičevem sprehajališču v parku Tivoli odpira fotografsko razstavo Narodni parki: v skrbi za naravo.

nacionalni_shutterstock_328633718

Razstava je nastala v sodelovanju znano revijo National Geographic Slovenija in Turizmom Ljubljana., postavljena pa bo od torka, 5.aprila do 28. junija letos. Namen razstave je prikaz nekaterih narodnih parkov iz Združenih držav Amerike ter našega, Triglavskega narodnega parka. Uradno odprtje razstave bo v torek, 5. aprila ob 18. uri, kjer bodo ameriški veleposlanik v Sloveniji Brent R. Hartley, urednik fotografije pri National Geographic Slovenija Arne Hodalič, predstavnik Mestne občine Ljubljana in  slovenski multi-instrumentalist Boštjan Gombač.

Foto: Shutterstock

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.