V Rimu še strožje prepovedi za turiste

Rim se še vedno šibi pod težo mase turistov, ki jo vsako leto zanese v to zgodovinsko bogato italijansko prestolnico. Zaščitili ga bodo s še več prepovedi za obiskovalce.

Vse poti vodijo v Rim in turistov je tam postalo preprosto preveč za njegove zmogljivosti. Rimske oblasti so zato sprejele nova pravila obnašanja v mestu. Upajo, da bodo ta v pomoč pri ohranjanju znamenitosti in za lajšanje življenja v mestu tudi za domačine. Mestni svet je tako posodobil obstoječa pravila, ki izhajajo še iz leta 1946, a so kršitelje do zdaj redkeje preganjali.

Nič več “zgoraj brez po mestu”, petja na avtobusu ali kopanja v fontanah

Nekatera pravila so uvedli že lani ali še nekaj sezon prej, kot kaže, pa bodo počasi nizali vedno več prepovedi. Rimska pravila tako na primer strogo prepovedujejo skakanje v fontane, hojo po mestu zgoraj brez in vlečenje kovčkov ali otroških vozičkov po stopnicah zgodovinskih spomenikov, kot so Španske stopnice. Na javnih prevozih je po novem prepovedano celo petje in igranje instrumentov.

Jasna navodila, kako pijete iz javne fontane, pa tudi kje in kako lahko jeste

Prepovedano je “nemarno” prehranjevanje in pitje blizu zgodovinskih spomenikov, s tem pa seveda tudi puščanje smeti za seboj. Prepovedali so tudi turneje po barih, tako imenovane pub crawle. Šli so celo tako daleč, da so določili točno, kako morate piti iz javne fontane. Med pitjem se namreč ustnice ne smejo več dotikati pipe! Kaznovani pa bodo tudi tisti, ki bodo na tla metali cigaretne ogorke.

Nič več ključavnic za zaljubljence

Po vsem svetu narašča priljubljenost zaklepanja ključavnic zaljubljencev, ki si tako simbolično obljubijo večno zvestobo in ljubezen. Hkrati pa to postaja mednarodna težava, saj so ključavnice pretežke za mostove, kipe in druge kotičke, kamor jih obešajo. Tudi Rim je zato po novem prepvedal zaklepanje ključavnic na spomenike.

Nič več gladiatorjev pri areni

Prepovedali so tudi preoblačenje v gladiatorje, ki se slikajo s turisti in za to zahtevajo plačilo. To je zdaj prepovedano pri Koloseju in v starem mestnem jedru, kjer smo bili takšnim prizorom sicer priča najpogosteje.

Strogi tudi do domačinov

Nova pravila pa niso doletela le obiskovalcev mesta. celo za domačine bo po novem prepovedano obešanje perila na ulici na žicah med stavbami – čeprav smo imeli takšne prizore v resnici radi.

Kršiteljem lahko oblasti prepovedo prisotnost na območju, kjer so storili prekršek. Prepoved lahko traja od 48 ur do 60 dni za večkratne kršitelje, izreče pa se lahko za 14 različnih območij, vključno s središčem mesta.

Foto: Shutterstock

PREBERITE ŠE:

10 največjih napak, ki jih po mnenju lokalcev zagrešijo turisti v Rimu

Indonezija za turiste zapira otok Komodo, ki je znan po mogočnih varanih

Indonezija bo z letom 2020 turistom za 366 dni prepovedala izkrcavanje na otok Komodo. Komodo sicer slovi po največjih kuščarji na svetu, komodoških varanih, ki se po otoku tudi prosto gibljejo. Čeprav veljajo za agresivne, sicer redko napadejo ljudi.

Zadnji zmaji na svetu so ogroženi zaradi turistov

Komodo je še en v nizu krajev, ki se bodo pred trumami turistov mogli zavarovati tako, da jim enostavno prepovejo vstop. Tokrat za eno leto. Otok, po katerem se plazijo varani, ki so znani tudi kot zadnji zmaji na svetu, privabi mesečno okoli 10 tisoč obiskovalcev. Takšna številka pa je občutno preveč za ekosistem na otoku.

Indonezijska vlada se je tako odločila, da bodo otok zaprli za turiste in s tem zaščitili to redko vrsto živali. V tem času bodo po otoku sadili nova drevesa in poskušali ohraniti ekosistem, ki je tem živalim blizu.

Otok Komodo je sicer del nacionalnega parka, ki je na Unescovem seznamu svetovne dediščine. Sestavljajo tudi drugi otoki, na katerih skupno živi okoli 5000 varanov. Ostali otoki bodo prihodnje leto odprti za turiste. Živijo še na otokih Rinca, Flores, Gili Motang in Gili Dasami v osrednji Indoneziji.

Komodoški varan ali komodoški zmaj sicer zraste tudi do tri metre in tehta okoli 70 kilogramov.

Foto: Shutterstock

PREBERITE ŠE: Filipini: Rajski otok Boracay spet odprt za turiste, ampak …

 

National Geographic razkriva izjemne lepote Slovenije

Na digitalnih kanalih National Geographic do 21. aprila 2019 poteka vsebinska digitalna kampanja o Sloveniji.  

National Geographic Slovenijo v tesnem sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo – STO izpostavlja kot zeleno, aktivno, zdravo, trajnosti zavezano destinacijo izjemnih naravnih in kulturnih lepot, ki obiskovalcem omogoča edinstvena doživetja.

National Geographic je medij, ki z ekipo vplivnežev skozi besedo ter video in fotografski material pripoveduje prepričljive in verodostojne zgodbe. Zaupa jim na milijone sledilcev po celem svetu. S svojimi zgodbami pa tudi aktivno spodbuja trajnostni odnos do okolja in trajnostni turizem.

Trajnosten in odgovoren razvoj je temelj slovenskega turizma

»Trajnosten in odgovoren razvoj je temelj slovenskega turizma. K temu so se zavezali vsi ključni deležniki slovenskega turizma. Prav tako je na njem osnovana Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021. Da bi še okrepili zavedanje o Sloveniji kot zeleni destinaciji edinstvenih doživetij, je STO identificirala National Geographic kot enega najuglednejših medijev, ki kot specialist za tematiko naravne in kulturne dediščine ter doživetij v povezavi z njo dosega ciljno publiko, ki jo želimo nagovoriti. Skupaj smo zasnovali večkanalno digitalno kampanjo. Z njo bo STO na ključnih trgih slovenskega turizma okrepila zavedanje o Sloveniji. O deželi izrednih naravnih in kulturnih lepot, ki omogoča raznolika doživetja. Dih jemajoča kulisa gora, bogastvo voda, odlična in pristna kulinarika. Pa bogata vinorodna območja in edinstven podzemni svet so glavni protagonisti odličnih fotografij in videov. Ti bodo v treh mesecih dosegli na milijone ljudi in jih navduševali za obisk Slovenije,« je ob pričetku kampanje dejala mag. Maja Pak, direktorica STO.

Predstavitev Slovenije skozi 4 naravne elemente

Kampanja bo 14 tednov potekala na digitalnih kanalih National Geographica. Torej na pristajalnih straneh, namenjenih promociji Slovenije v okviru spletnega portala www.nationalgeographic.com. Pa tudi na Facebooku, Instagramu in Twitterju, ki se lahko vsi pohvalijo z več milijonskimi dosegi.

Predstavitev Slovenije na komunikacijskih kanalih National Geographica je inovativna. STO se je v skupnem partnerskem projektu odločila za koncept 4 naravnih elementov. To so zrak, voda, zemlja in ogenj, ki najbolje opredeljujejo prvinsko dojemanje narave.

Element zrak popelje po slovenskih gorah, voda razišče bogastvo rek in morja. Zemlja predstavlja Slovenijo kot vrhunsko vinorodno deželo in deželo z edinstvenim podzemnim svetom in kulturno dediščino. Ogenj pa posebnosti njene kulinarike, ki temelji na lokalnih sestavinah. Zgodbe so podane v besedi in skozi vrhunske fotografije in videoposnetke po konceptu storytellinga in v slogu vrhunskih vsebin National Geographica. Poleg štirih osnovnih videov se bo National Geographic podpisal še pod dva dodatna. Eden bo uporabljen za komunikacijo nagradne igre, ki jo bo STO izvedla za povečanje učinka kampanje. Nagradna igra bo potekala prek družbenih medijev STO in portala www.slovenia.info. Glavna nagrada bo obisk Slovenije in doživetje aktivnosti, predstavljenih v videih National Geographica. Ta bo za STO pripravil še 20 krajših 30-sekundnih posnetkov za namen promocije Slovenije in do 22 dodatnih fotografij.

Ambasador slovenskega turizma: fotograf Ciril Jazbec

Video zgodbe o Sloveniji imajo dodatno težo, saj so podkrepljene z doživljanjem skozi oči Cirila Jazbeca. Večkrat nagrajeni svetovno priznani fotograf z National Geographicom sodeluje od leta 2014. Kot glavni akter video zgodb pritegne z resničnimi pustolovščinami, ki bodo STO zagotovile tudi njegove avtorske fotografije. Pa tudi fotografije še drugih članov ekipe National Geographica, ki sodelujejo pri projektu.

»Partnerstvo National Geographica s STO sledi našemu fotografu Cirilu Jazbecu na njegovem popotovanju po njegovi domovini. Na njem odkriva bistvo Slovenije skozi štiri elemente. Slovenija je skriti dragulj in upamo, da bomo s skupno kampanjo navdihnili veliko naših radovednih popotnikov k raziskovanju te zelene destinacije.« je ob pričetku kampanje izjavila Annabelle Canwell, višja podpredsednica programa partnerstvo pri National Geographicu.

»Z veseljem sem se odzval povabilu National Geographica za sodelovanje pri zelo posebnem projektu, v okviru katerega bi predstavil Slovenijo in ustvaril novo serijo fotografij. Moje delo me vodi po svetu od Arktike do Afrike in v zadnjih letih tudi Himalaje. Pa vendar moram priznati, da je bil poseben in zelo lep izziv fotografirati Slovenijo. Skozi kreativni proces sodelovanja s STO in National Geographicom sem jo odkrival na nov, drugačen način kot sicer. Večkrat sem se vprašal, kje živimo, saj me je kar nekaj trenutkov in krajev, ki smo jih posneli, ponovno prijetno presenetilo. V čast mi je, da lahko kot sodelujoči fotograf mednarodne revije National Geographic predstavim tudi zgodbo o Sloveniji.« pa je o projektu dejal Ciril Jazbec, ki je z njim postal ambasador slovenskega turizma.

Foto: Unsplash

PREBERITE ŠE:

Nina potuje: Uspešna slovenska blogerka, ki potuje med delom in dela med potovanjem

New York spet z rekordnim številom turistov. Katerih je največ?

New York je leto 2018 sklenil z novim rekordom, saj so v tem letu pozdravili kar 65,2 milijona turistov.

To je največ turistov doslej, New York pa sicer v turističnih obiskih raste že deveto leto zapored. Ameriško finančno prestolnico je lani obiskalo okoli 51,6 milijona Američanov in 13,5 milijona tujih turistov. Število tujih turistov se je s tem povečalo za 400.000, kar je odlično za posel. Turistični sektor v New Yorku namreč zaposluje več kot 390.000 ljudi.

V New York prinese največ Britancev in Kitajcev

Iz tujine je v New York pripotovalo največ Britancev, in sicer 1,24 milijona. Sledili so Kitajci, ki jih je bilo na obisku kar 1,1 milijona, nato en milijon Kanadčanov, 920 tisoč Brazilcev in 807 tisoč Francozov. V Velikem jabolku za 2019 pričakujejo nov rekorden turističen obisk, predvidevajo namreč, da bo k njim prišlo vsaj 67 milijonov obiskovalcev.

NYC najbolj privlačen, sledijo mu Bangkok, London, Pariz, Dubaj in Singapur

Raziskava podjetja Mastercard je septembra lani Veliko jabolko razglasila za šesto najbolj privlačno mesto za tuje turiste na svetu. Na tistem seznamu je kraljeval Bangkok, sledili pa so London, Pariz, Dubaj in Singapur.

NE SPREGLEJTE ŠE: 14 stvari, ki jih niste vedeli o New Yorku

Foto: Unsplash

PREBERITE ŠE:

14 stvari, ki jih niste vedeli o New Yorku

Turisti v Sloveniji: Mesec po glavni sezoni skoraj 1,7 milijona nočitev

Statistični urad Republike Slovenije je objavil novico, da smo v Sloveniji septembra 2018 našteli skoraj 586.000 prihodov turistov in skoraj 1,7 milijona prenočitev. Skoraj 80 % vseh turističnih prenočitev so ustvarili tuji turisti, med temi pa spet največ (16 % vseh prenočitev) nemški turisti.

Več kot 343.000 prenočitev domačih in več kot 1,3 milijona prenočitev tujcev

V turističnih nastanitvenih obratih je bilo v septembru 2018 zabeleženih skoraj 586.000 prihodov turistov in skoraj 1,7 milijona njihovih prenočitev. Prihodov domačih turistov je bilo skoraj 117.000, njihovih prenočitev pa več kot 343.000. Prihodov tujih turistov je bilo več kot 469.000, njihovih prenočitev pa več kot 1,3 milijona. Tuji turisti so v septembru ustvarili skoraj 80 % vseh turističnih prenočitev.

Največkrat spet prenočili nemci

Ključni trgi, od koder so k nam prihajali tuji turisti, ki so med tujimi popotniki ustvarili v septembru 2018 pri nas največ prenočitev, so bili Nemčija (16 % prenočitev ali več kot 212.000), Italija (9 %), Avstrija (9 %), Združeno kraljestvo (5 %), Združene države (5 %) in druge azijske države, (4 %) so sporočili iz Slovenske turistične organizacije.

PREBERITE TUDI: Bled: Seznam stvari, ki jih morate odkljukati vsaj enkrat v življenju!

Foto: Unsplash

PREBERITE ŠE:

Slovenians travel: “Verjetno je največja zmota o potovanjih ta, da so draga” #intervju

Bloomberg Ljubljano postavil na prvo mesto med mesti za vikend oddih

Po pisanju svetovno znanega portala Bloomberg.com je Ljubljana med osmimi mesti, ki jih predlagajo za kratek oddih. In celo več, postavili so jo na vrh seznama v članku z naslovom »Kam, ko potrebujemo vikend oddih«

Kot so zapisali, je Ljubljana odlična destinacija za kratek izlet, saj je mesto zgoščeno in obvladljivo ter ga lahko v celoti prehodimo. Pritegnile so jih naše »ozke ulice, očarljive rdeče strehe, arhitektura in raznoliki mostovi, ki povezujejo mesto.«

Zapisali so še, da mesto nima petzvezdničnih hotelov (kar se bo vsak čas spremenilo), a predlagajo bivanje v hotelu Cubo, ki je, kot pravijo, najboljša izbira butičnega hotela.

Poleg Ljubljane pri Bloombergu še predlagajo Stockholm, Manchester, Panama City, Montreal, Bordeaux , Dresden in San Miguel de Allende.

Foto: Thinkstock

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.