Vroči trendi potovanj, ki bodo zaznamovali leto 2024

Tudi turizem je živa panoga, ki svojo obliko in trende spreminja v koraku s časom. Kateri trendi potovanj bodo zaznamovali to leto?

V pandemiji smo iz masovnega turizma presedlali na butične nastanitve z brezstičnimi prijavami gostov, glampinge in avtodomarstvo, kjer je stik z drugimi gosti ali gostitelji minimalen. Letos pa bodo trendi potovanj zaznamovani s še nekaj zanimivimi gibanji, ki nakazujejo trenutni duh družbe.

Ste še slišali za “set-jetting”, “destination dupes”, “tour tourism” in “vibe check-in”? Tu je 8 trendov, ki bodo zaznamovali letošnja potovanja.

Skupina Expedia Group je v poročilu Unpack ’24 objavila trende, ki bodo zaznamovali potovanja v letu 2024. Sestavili so ga po podatkih družb Expedia, Hotels.com, Vrbo in Wotif ter na podlagi globalne raziskave med 20 tisoč potniki iz 14 različnih držav.

Set-Jetting: navdih iz serij in filmov

Kaj je Set-Jetting? Načrtovanje takšnih potovanj navdihujejo televizijske oddaje in filmi. Bodisi gre za snemalne lokacije (sete) ali širše destinacije, ki so jih popotniki videli na velikih platnih in malih zaslonih.

Po poročilu Expedie je več kot polovica (53 %) vprašanih potnikov že raziskovala ali rezervirala potovanje na destinacijo po ogledu serije ali filma. 34 % jih navaja, da TV-oddaje vplivajo na njihove potovalne odločitve še bolj kot Instagram, TikTok in podkasti. Ta trend se v letu 2024 ne bo upočasnil.

Kateri so takšni kraji, ki so jih navdahnili ekrani? Tajska, navdihnjena s 3. sezono serije Beli Lotos. Romunija, osvežena z 2. sezono serije Sreda (Wednesday). Malta, prikazana z novim filmom Gladiator 2. Tudi Pariz, ki je izjemno fotogeničen v seriji Emily in Paris. Nato Škotsko višavje z Outlanderjem. Pa London, Bath in Windsor z novo sezono Bridgerton in 6. sezono Krone (The Crown). Koreji je priljubljenost poskočila po seriji Squid Game, Bahamom pa z novo serijo na Apple TV Bad Monkey. Tudi Grčija je dobila pozornost z novim vohunskim akcijskim trilerjem Argylle in še bi lahko naštevali.

PREBERITE ŠE: Maroko: Dva obiska vredna kraja, kjer so snemali Igro prestolov

Destination Dupes: cenejše alternative

TikTok je družbeno omrežje, ki kaže vedno večjo moč postavljanja trendov, marketinških zasukov in pospeševanja prodaje. Prav TikTok je v svetu potovanj populariziral trend iskanja “cenejših alternativ destinacij” (angleško: dupes). “Destination dupes” ali alternativne destinacije so manj obljudene in manj očitne alternative priljubljenim počitniškim točkam.

Vsak tretji potnik je v raziskavi navedel, da se je že odločil za potovanje na alternativno destinacijo. Razlogi za obisk takih destinacij so pogosto dostopnost (45 %), globlje povezovanje z lokalno kulturo (36 %) in podpora trajnostnemu turizmu (24 %).

Nekaj primerov takih nadomestnih destinacij, ki so jih navedli pri Expediji: Tajpej (nadomestek za Seul), Pattaya (nadomestek za Bangkok), Paros (nadomestek za Santorini), Curaçao (nadomestek za St. Martin), Perth (nadomestek za Sydney), Liverpool (nadomestek za London), Palermo (nadomestek za Lizbono), Quebec City (nadomestek za Ženevo), Sapporo (nadomestek za Zermatt) in Memphis (nadomestek za Nashville).

Tour Tourism: tja, kamor pridejo glasbeniki

Tour turizem je vezan na glasbene dogodke. Izjemen porast smo opazili že v letu 2023 s turnejami priljubljenih umetnikov, ki so podirale rekorde obiskanosti. Dva takšnih izjemnih primerov sta na primer turneji Eras – Taylor Swift in Renaissance – Beyonce.

Raziskave kažejo, da bo “tour tourism” s takšnim tempom nadaljeval v letu 2024. Skoraj 70 % vprašanih bo bolj verjetno kot doslej potovalo na koncert zunaj kraja svojega prebivališča. 40 % jih je pripravljenih koncert izkoristiti kot razlog za obisk nove destinacije.

Dry tripping: potovanje brez alkohola

Dry, torej “suh” dopust je tisti, na katerem ne pijete alkohola. Več kot 40 odstotkov sodelujočih v anketi bo v prihodnjem letu verjetno rezerviralo detoksifikacijsko potovanje. Pri takšnih cenijo nastanitve, ki imajo pestro izbiro brezalkoholnih pijač in z njimi založijo tudi minibar, organizirajo oglede obratov lokalnih brezalkoholnih piv in ginov ali delavnice za mešanje mocktailov. Industrija brezalkoholnih pijač raste!

Vibe Check-In: vzdušje nastanitve šteje!

Glede na ugotovitve Hotels.com bo leto 2024 v znamenju vzdušja, kar vključuje tudi atmosfero v hotelu. Glavni element pri ustvarjanju vzdušja hotela je po navedbah potnikov storitev, ki ji sledijo glasba, notranja oprema in osvetlitev.

Število ocen gostov, ki omenjajo besedo “vibe” (vzdušje), se je na Hotels.com lani povečalo za 1090 odstotkov. Več kot 90 odstotkov gostov je vzdušje prepoznalo kot pomemben dejavnik, trije od štirih (67%) pa jih je pripravljenih plačati več za bivanje v hotelu, katerega vzdušje se sklada z njihovimi preferencami.

V tem duhu so zaznali 125 odstoten poskok iskanj nastanitev v rjokanih in riadih. Prvi so tradicionalna japonska gostišča s sobami, kjer spite na tatamiju, uporabljate skupna kopališča in druge javne prostore, nosite jukato in pokramljate z lastnikom. Riadi pa so navadno kvadratne oziroma pravokotne zgradbe in od zunaj niso videti nič posebnega, saj so orientirane navznoter, sobe torej gledajo na vrt. Takšna postavitev ščiti pred vročino in radovednimi pogledi mimoidočih in sosedov. A ko enkrat stopite v notranjost, se odpre povsem nov svet. Riade najdete na primer v Maroku.

Go-ccasions: obletnice, ki to niso

Gre za umetno ustvarjanje razlogov, zakaj na pot. Go-ccasions je skovanka besed go (pojdi) in occasion (priložnost). Gre za obeleževanje netipičnih dogodkov, kot so obletnica prvega zmenka, posvojitev domače živali, odpoved v službi … Takšne, nekoliko prisiljene in izmišljene obletnice, pa seveda potrebujejo praznovanje – s potovanjem.

Outside in: tisto, česar nimamo doma

Trend izbire nastanitev kaže na velik pomen posebne notranje in zunanje opreme. 42 % turistov rezervira nastanitev z opremo, ki je doma nimajo ali si je ne morejo privoščiti. Morda celo načrtujejo nakup, a bi stvar radi najprej stestirali. V to štejejo bazeni, masažne kadi, savne, letne kuhinje, zunanja kurišča, pa tudi vrtovi, sadna drevesa (s katerih lahko sami oberejo svojo malico), igrišča za točno določene športe, na primer teniško igrišče, mize za namizni tenis … Kar 30 odstotkov teh pa vse te sladkorčke išče tudi zato, da jim sploh nikoli ni treba zapustiti nastanitve.

Generativna umetna inteligenca tudi za načrtovanje potovanj

Generativna umetna inteligenca se bo letos krepila na vseh področjih, tudi v potovanjih. Milijoni ljudi so z njo začeli eksperimentirati z uporabo Chat GPT-ja in generiranjem fotografij. Pri Expediji predvidevajo, da bo nova generacija AI popotnikov to tehnologijo prevzela skozi celotno potovanje, od načrtovanja do same poti.

Polovica potnikov želi izkusiti, kaj jim lahko pri načrtovanju potovanja ponudi umetna inteligenca. Skoraj 40 % bi jo verjetno uporabilo kot pomoč pri iskanju nastanitve, tretjina za primerjavo letov in navdih glede izbire destinacije, 35 % pa za iskanje aktivnosti na sami destinaciji. Celotno poročilo lahko preberete na tej povezavi.

FOTO: Unsplash

PREBERITE ŠE: Slikovit roadtrip iz Ljubljane do Norveške z manjšim proračunom #INTERVJU

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.