Turistična agencija. Verjetno se ti v mislih že slika prizor petdesetih podobno oblečenih ljudi, hodečih v vrsti za turističnim vodičem, ki v zrak moli pisan zaprt dežnik. Tudi ta slika se z leti spreminja. Potovanje z agencijo danes ni nujno več to, kar je bilo pred leti. Z nastopom dobe interneta se je spremenila tudi potovalna izkušnja turistov, ki pri svojih potovanjih ne želijo tvegati in organizacijo raje prepustijo izkušenim. Pozanimali smo se, kakšne spremembe zaznavajo pri eni najbolj znanih slovenskih turističnih agencij Kompas.
Najprej moramo omeniti, da je bilo pred leti potovanje na lastno pest veliko težje izvedljivo kot v današnjem času. Svetovni popotniki so veljali celo za… no, malo nore. Lahko rečemo, da svet ni bil na dlani, kakršen občutek imamo danes. Trend je narekoval bližnje destinacije. Hrvaška obala, evropske prestolnice. Obisk otoka na Mediteranu pa je že veljal za precej eksotičen dopust. Danes potovanje razumemo drugače. Boljše povezave, hitrejši avtomobili, odprtje mnogih meja. Vse to nam omogoča večjo mobilnost, predvsem pa je potovalno izkušnjo spremenil internet, ki nam je zagotovil neomejeno število informacij. Splet nam je približal celine, ki so se nekoč ob vrtenju globusa zdele nedosegljive in nevarne. Danes odhod v svet torej ni več tabu, ker pa obisk turistične agencije ni več obvezen niti za nakup letalskih vozovnic, agencije spreminjajo in bogatijo svoj program.
Uporabniki storitev danes zahtevnejši
Uporabniki storitev agencij so danes bolj osveščeni in izbirajo produkte premišljeno. Splet jim nudi možnost hitrega primerjanja ponudb in cen, zato je širjenje ponudbe praktično obvezno, konkurenčnost pa nujna tudi med spletnimi ponudniki. Ker danes ne potujejo več le bogati, so uporabniki veliko bolj občutljivi na ceno. Raje potujejo večkrat in za manj časa, zelo pa so jim pomembni produkti z dodano vrednostjo in dodatno vsebino. Lahko rečemo, da so zahtevnejši in želijo doživeti polnejšo izkušnjo. So zelo informirani in se zavedajo pravic in dolžnosti agencij.
Internet je spremenil tudi način poslovanja. Danes imajo že skoraj vse agencije možnost nakupa produktov in storitev preko spleta. Kljub dejstvu, da lahko aranžmaje kupimo praktično s svojega naslanjača, uporabniki še vedno želijo osebno komunikacijo. S tem razlogom so agencije uvedle telefonske linije za pomoč spletnim uporabnikom, kontakt pa je možen tudi preko e-maila.
Obisk turistične agencije ne pomeni več nakupa programa, ki do ure natančno razporeja naš čas počitnikovanja, temveč ponuja svobodno kreiranje potovanja, ki je pisano na kožo vsakega posameznika.

Delež uporabnikov storitev turistične agencije glede na starost. (Vir: Kompas)
Danes razdalje niso več nepremostljive in omejitev pri izboru destinacij skoraj ni. Težko rečemo, katera je najbolj priljubljena svetovna destinacija ta hip, lahko pa se udeležite naše ankete, da skupaj ugotovimo, kam si najbolj želimo v letu 2016. Anketo lahko rešite tukaj.


