Vsak potnik ima svoje dolžnosti in pravice. Slednje vam pripadajo z nakupom letalske karte.
Kot potnik je vedno dobro poznati vse svoje dolžnosti in pravice. Tako boste vedno vedeli, kako se morate obnašati, pa tudi kaj vam pripada. Nakup letalske vozovnice namreč velja kot nekakšna pogodba, s katero se vi in letalska družba zavezujete, da boste korektno sodelovali. Da vam prihodnjič, ko se boste na letališču znašli v kakšni zagati, olajšamo situacijo, spodaj naštevamo, kaj vse vam pripada z nakupom letalske karte.
Izgubljena prtljaga
Če ste pri nakupu letalske karte doplačali za svojo prtljago, vam mora letalska družba v primeru izgube vašega kovčka denar, ki ste ga zanjo plačali, vrniti. Prav tako ste do povračila denarja ali kompenzacije upravičeni, če se vaša prtljaga poškoduje ali zamuja.
Politika doplačil
Z novo uredbo, ki velja od leta 2017 so potniki bolj zaščiteni. Ta namreč določa, da morajo biti v ceno letalske karte vključena turistična taksa in druge pristojbine. Tako vas letalske družbe ne morejo zavajati z nizkimi cenami, ki nato zahtevajo doplačila.
Zavračanje potnikov
Letalske družbe imajo pravico zavrniti potnika, čeprav je ta že kupil letalsko karto. Nakup letalske vozovnice tako še ne jamči vašega prevoza, ste pa v primeru, da vas na letališču odslovijo zaradi prezasedenosti letala, upravičeni do odškodnine.
Odškodnina ob zamudi
Za vsak let, ki zamuja več kot štiri ure, ste kot potnik upravičeni do denarne odškodnine. Te ne dobite le v primeru, da je imelo letalo zamudo zaradi višje sile, kot je na primer orkan ali podobna naravna katastrofa. O zamudi morate biti tudi obveščeni.
Foto: Unsplash
Vir: Travel+Leisure
Preberite še: Nika Matoh in Aleš Abram: “Po letih potovanja sva srečna, da sva rojena v Sloveniji.” #intervju



