Kdaj bi lahko leteli z novega potniškega terminala na brniškem letališču?

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana se zaključuje gradnja razširjenega potniškega terminala.

Do marca naj bi 21 milijonov evrov vredna investicija – gradnja potniškega terminala na brniškem letališču, dobila končno podobo. Sledila bodo testiranja in pridobivanje dovoljenj ter usposabljanje zaposlenih.

Prve potnike bi lahko sprejeli z julijem

Tako celotna investicija kljub prvotnim zapletom z izbiro izvajalca teče v skladu s terminskim načrtom. Terminal bo tako nared sredi junija, prve potnike pa naj bi sprejel z julijem. Na ljubljanskem letališču sicer od decembra izvajajo tudi testiranje na novi koronavirus, tako s PCR kot tudi hitrimi testi.

Potniki bodo med čakanjem na let gledali Kamniško Savinjske Alpe

Pri novogradnji so dali velik poudarek naravnim materialom s kombinacijo lesa, stekla in betona. Potniki bodo videli Kamniško Savinjske Alpe. Prostor je odprt, inštalacije pa bodo vidne, kar je v skladu s sodobnimi gradbenimi smernicami in bolj priročno z vidika vzdrževanja.

NAPOVEDI: glavnina prevoznikov bi se vrnila s poletnim voznim redom

Trenutno je ljubljansko letališče z rednimi linijami povezano le z Beogradom, Frankfurtom in Istanbulom. Za zimsko sezono je napovedana vrnitev Air France s povezavo v Pariz, poljskega Lota v Varšavo ter EasyJeta na londonsko letališče Gatwick. Po zdajšnjih napovedih se bo glavnina prevoznikov vrnila s poletnim voznim redom. Vozovnice so že v prodaji, ali se bodo prihodi oziroma vrnitve glede na zdajšnje napovedi še spreminjale ali zamikale, pa je odvisno od razvoja epidemije.

V poletnem voznem redu na Brniku pričakujejo vrnitev WizzAira s povezavo na bruseljski Charleroi, Lufthanse v München, Swissaira v Zürich, Brussels Airlines v Bruselj, Aeroflota v Moskvo, British Airways na londonski Heathrow, dopolnitev letenja EasyJeta še na letališče Luton ter letenje Israir Airlines v Tel Aviv, Sun Expressa v Antalyo in Finnaira v Helsinke. Čez poletje pričakujejo tudi nekaj čarterskega prometa.

V 2020 zaradi epidemije dosegli le 17 odstotkov prometa iz leta 2019

V lanskem letu je zaradi pandemije promet na ljubljanskem letališču močno upadel. Še poleti so računali, da bodo ustvarili približno 30 odstotkov načrtovanega prometa, a je jesenski val epidemije prinesel dodaten padec. Tako so dosegli 17 odstotkov prometa iz leta 2019 oziroma 19 odstotkov načrtovanega iz začetka leta. Oskrbeli so približno 290.000 potnikov.

Foto: Unsplash
Vir:
STO

PREBERITE ŠE: Slovenci in Slovenija skozi oči Japonke Kei #INTERVJU

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Pozabite London Eye, v Dubaju raste največje panoramsko kolo na svetu

Dubaj je kraj, kjer najdete številne rekorde, od najvišjih, največjih, najglobje ležečih in najprestižnejših gradenj, ki premikajo meje arhitekturnih dosežkov. In kaj v Dubaju manjka? Največje panoramsko kolo na svetu, seveda!

Zgradili ga bodo na otoku Bluewaters, ki je trenutno prav tako v procesu gradnje. Otok v bližini dubajske marine so začeli graditi že leta 2013, dela na kolesu pa so se začela 2015. Otok bo središče zabave in trgovin, zgradili pa bodo tudi stanovanjska poslopja in hotele. Gradnja otoka vključno s kolesom Ain Dubai naj bi znašala vrtoglavih 1,6 milijarde dolarjev, končana pa bo predvidoma spomladi prihodnje leto.

Razglednega velikana bo sestavljalo 48 luksuznih kapsul, ki bodo sprejele 1400 obiskovalcev hkrati. S kolesa se bo odpiral pogled na dubajsko marino in ikonične zgradbe kot so Burj Al Arab, Palm Jumeirah in Burj Khalifa. Skupaj s štirimi podpornimi nogami naj bi kolo v višino merilo kar 210 metrov, vožnja pa bo trajala 48 minut. Podjetje Meraas, ki stoji za gradnjo, je prav te dni objavilo prve fotografije kolesa, ki počasi že dobiva končno obliko – pravkar so zgradili peto od osmih diagonal. Ko bo končano, bo na njem kar 9 tisoč ton železa, kar je četrtino več kot so ga uporabili za gradnjo ikoničnega Eifflovega stolpa!

Na dubajskem kolesu bo še 80-metrski zaslon za prenose, oglase in interaktivne informacije. V Dubaju pričakujejo, da bo kolo vsako leto obiskalo okoli tri milijone gostov. Najvišje panoramsko kolo na svetu je trenutno High Roller v Las Vegasu, ki meri skoraj 170 metrov.

Foto: Bluewatersdubai.ae, Meraas.com

Kitajci bodo zgradili revolucionarno mesto z gozdnimi nebotičniki

Zaradi velikih težav, ki jih prinaša močno onesnažen zrak, so Kitajci začeli z razvojem projekta Forest City, popolnoma ekološkega in samooskrbnega mesta. Kitajska velja za eno od vodilnih svetovnih sil na področju industrije in tehnologije, kar pa se pozna tudi na okolju. V večjih kitajskih mestih je dihanje zaradi velike količine smoga že močno oteženo, Kitajci pa zdaj iščejo rešitve.

Zeleno mesto v kitajski gorski regiji Guangxi bi lahko kmalu postalo prvo popolnoma ekološko mesto, ki deluje po načelu samooskrbe. Nahajalo bi se ob reki in se razprostiralo čez več kot 175 hektarov.

Sprejelo naj bi okoli 30 tisoč stanovalcev, ki bi živeli med rastlinami s sposobnostjo pospečene absorbcije ogljikovega dioksida. Mesto naj bi namreč v celoti prekrivalo zelenje, celo nebotičniki bodo prekriti z rastlinjem. V mestu bi nasadili 40 tisoč dreves in skoraj milijon drugih rastlin več kot stotih različnih vrst. Zrak v takšnem mestu bi bil občutno čistejši, tudi zvočno onesnaženje bi regulirala narava, zaradi pestre flore pa bi se razvijala tudi favna.

Projekt so razvijali v studiu Stefano Boeri Architetti, kjer so dali največ poudarka na izkoriščanje solarne in geotermalne energije. To potencialno revolucionalno mesto naj bi bilo zgrajeno leta 2020.

Foto: Stefano Boeri Architetti

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.