Promet na ljubljanskem letališču je vse bolj živahen. Pri številu oskrbljenih potnikov se nadaljuje pozitiven trend rasti. V prvih štirih mesecih letošnjega leta je prek Brnika potovalo sedemkrat več potnikov kot lani v enakem obdobju. Okrevanje prometa na Brniku je v skladu z napovedmi upravljalca letališča in primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa v Evropi.
Na Brniku imajo visoka pričakovanja tudi za višek poletne sezone, ko bo ponudba letov bistveno večja kot lani. Obeta se še močnejša čarterska sezona. Na prometno intenzivno obdobje se v Fraport Slovenija pripravljajo z usposabljanjem dodatnega kadra, predvsem v oskrbi potnikov in letal.
S 15 prevozniki na 19 destinacij
V poletnem voznem redu, ki je trenutno v veljavi, bo mogoče v vrhuncu sezone potovati s 15 prevozniki neposredno na 19 destinacij, prek pomembnih letalskih vozlišč pa bodo potniki lahko potovanja nadaljevali na vse konce sveta.
V najbolj prometnem avgustu je predvidenih 140 letov na teden (v enakem obdobju lani jih je bilo na voljo 80). Najbolj sveža pridobitev mreže letov je vrnjena povezava Lufthanse v München z dnevnimi leti. Predvidoma konec maja bo ponudbo letov v London z leti na Heathrow dopolnil British Airways, mesec kasneje pa bodo ponovno na voljo leti prevoznika Israir v Tel Aviv in Air Montenegra v Tivat. Dvakratdnevne lete na pariški Charles de Gaulle z junijem napoveduje Air France, ki trenutno ponuja en let na dan. Pariz, kamor dvakrat tedensko na letališče Orly leti tudi nizkostroškovnik Transavia France, naj bi bila tako destinacija z največjo frekvenco letov z ljubljanskega letališča.
Po številu letalskih sedežev trenutno največjo kapaciteto letenja ponuja prevoznik Turkish Airlines z 10 leti na teden v Istanbul. Opravlja jih s 182-sedežnim letalom airbus A321. Pogosteje bo z julijem z ljubljanskega letališča letel flydubai, ki bo s pet letov tedensko prešel na dnevno letenje v Dubaj.
Obstoječi prevozniki so s prehodom na poletni vozni red okrepili povezave. Poleg že omenjenih so na voljo še spodnje:
– Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico,
– Air Serbia desetkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,
– Brussels Airlines petkrat tedensko v Bruselj,
– easyJet štirikrat tedensko v London, Gatwick,
– LOT Polish Airlines petkrat tedensko v Varšavo,
– Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt,
– Swiss International Airlines dnevno v Zürich,
– Transavia trikrat tedensko v Amsterdam,
– Wizz Air dvakrat tedensko v Bruselj, Charleroi in trikrat tedensko v London, Luton.
Večja izbira počitniških destinacij s čarterskimi leti
Ponudba čarterskih letov bo tudi počitnikarjem omogočila večjo izbiro destinacij. Čarterski potniki so lani predstavljali petino vsega potniškega prometa na letališču, pričakuje pa se, da bo letos tovrstnega prometa še več. V ponudbi turističnih agencij, ki organizirajo poletne čarterje z ljubljanskega letališča, bodo po zdajšnjih napovedih najbolj priljubljene destinacije v Turčiji, Španiji, na številnih grških otokih, Jordaniji, na Madeiri, Egiptu, na Malti, na Azorih, Tuniziji, Črni gori, Albaniji, na Nizozemskem, Italiji, na Islandiji, Latviji in na Zanzibarju.
Znatno okrevanje prometa
Prejšnji mesec so na ljubljanskem letališču oskrbeli 70.124 potnikov, skoraj osemkrat več kot aprila 2021 in tako so že skoraj dosegli ravni obsega prometa v lani prometno najmočnejšem avgustu. V prvih štirih mesecih leta je skupaj prek Brnika potovalo 198.079 potnikov, kar sedemkrat več (596%) kot v enakem obdobju lani. Znatnejše okrevanje prometa v zadnjih mesecih spodbuja sproščanje vstopnih omejitev v evropskih državah in po svetu ter s tem povezano okrepljeno povpraševanje po letih, v aprilu je večja rast tudi na račun močnega začetka čarterske sezone.
Okrevanje v skladu z napovedmi
Realiziran potniški promet v prvih štirih mesecih leta 2022 dosega 40 odstotkov obsega prometa iz primerljivega obdobja v letu 2019, pred nastopom pandemije covida-19. Stopnja okrevanja je v skladu z napovedmi Fraporta Slovenija iz konca preteklega leta, kljub manku potnikov, ki so jih obetale povezave z Rusijo in Ukrajino in so bile prekinjene oz. odpovedane zaradi vojne v Ukrajini. Okrevanje prometa na ljubljanskem letališču je tudi povsem primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa drugod po Evropi. V primerjavi z nekaterimi drugimi letališči je rast potniškega prometa sicer počasnejša, a ta po strukturi prometa niso primerljiva z Brnikom. V Sloveniji nimamo masovnih turističnih produktov, zdomskega prometa in notranjih letov.
V letu 2022 do podvojenega števila potnikov glede na lani
Po trenutnih napovedih bo prek ljubljanskega letališča letos potovalo okoli 880.000 potnikov, kar predstavlja 104 odstotke več kot lani, vendar še vedno 49 odstotkov manj kot leta 2019. Po napovedih združenja letališč ACI World bo promet na predkoronske ravni okreval do leta 2026, takšna so ob ugodnih okoliščinah pričakovanja tudi za ljubljansko letališče.
Foto: Fraport Slovenija, Unsplash