Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana ima nov potniški terminal

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana je dobilo sodoben potniški terminal. Odprtje nove infrastrukturne pridobitve so pospremili s slavnostno prireditvijo, nov terminal pa bo za potnike odprt 1. julija.

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana se ponaša z novo pridobitvijo. Dve leti po začetku del se ob letališki ploščadi dviga sodoben objekt. Ta bo potnikom in drugim uporabnikom ponudil višje standarde. Vizija prenove in razvoja ljubljanskega letališča je ustvariti sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko – stičišče priložnosti za posameznika, družbo ter širšo globalno skupnost.

Večja zmogljivost in višji standard

Obstoječemu terminalu je dodanih 10.000 m2 novih površin, vključno z novim odhodnim prostorom, 14 prijavnimi okenci (skupaj z obstoječim terminalom jih bo 22), petimi linijami za varnostne preglede, dvema trakovoma za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, novim poslovnim salonom ter obogateno spremljevalno gostinsko in trgovinsko ponudbo. Zmogljivost je s 500 povečana na 1.250 potnikov na uro. Novi terminal je s povezovalnim hodnikom funkcionalno povezan z obstoječimi površinami. Neposredno ob terminalu so urejene tudi parkirne površine, nova avtobusna postaja in park.

Sodoben, prostoren in svetel s pogledom na Alpe

Arhitekturno so nov objekt zasnovali v biroju Plan B, kot sodoben, zračen prostor z veliko steklenimi površinami, ki odpirajo čudovite poglede na letališko stezo in Julijske Alpe na eni ter na Kamniško-Savinjske Alpe na drugi strani. Nova podoba je strnjena v minimalističen objekt z edinstvenim lokalnim pridihom, v katerem se kombinirajo vidni betoni, steklo, kovina in lesene obloge.

Strateška investicija za dolgoročni razvoj

Skupna vrednost investicije v novo infrastrukturo je 21 milijonov evrov. Fraport Slovenija jo odpira ravno v času, ko letalska panoga ponovno razpira krila in ko je Slovenija na pragu predsedovanja Svetu Evrope.

Čeprav bi ob obstoječem zmanjšanem prometu prostorsko najverjetneje zadostoval obstoječi terminal, je bila odločitev vodstva Fraporta Slovenija skupaj z lastniki jasna – projekt je strateška investicija, ključna za dolgoročni razvoj in prihodnost letališča. Zaradi dotrajanosti je v stari potniški stavbi težko zagotavljati ustrezen standard za sprejem in odpravo sodobnih letalskih potnikov. Poleg tega družba investicijo v novi terminal razume kot dolgoročno naložbo, ki ji bo v prihodnosti pomagala do hitrejšega okrevanja od trenutne situacije.

Foto: Peter Irman/Fraport

PREBERITE ŠE: Izlet v idilo: V osupljiva Tolminska korita in na t’minsko friko

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Kdaj bi lahko leteli z novega potniškega terminala na brniškem letališču?

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana se zaključuje gradnja razširjenega potniškega terminala.

Do marca naj bi 21 milijonov evrov vredna investicija – gradnja potniškega terminala na brniškem letališču, dobila končno podobo. Sledila bodo testiranja in pridobivanje dovoljenj ter usposabljanje zaposlenih.

Prve potnike bi lahko sprejeli z julijem

Tako celotna investicija kljub prvotnim zapletom z izbiro izvajalca teče v skladu s terminskim načrtom. Terminal bo tako nared sredi junija, prve potnike pa naj bi sprejel z julijem. Na ljubljanskem letališču sicer od decembra izvajajo tudi testiranje na novi koronavirus, tako s PCR kot tudi hitrimi testi.

Potniki bodo med čakanjem na let gledali Kamniško Savinjske Alpe

Pri novogradnji so dali velik poudarek naravnim materialom s kombinacijo lesa, stekla in betona. Potniki bodo videli Kamniško Savinjske Alpe. Prostor je odprt, inštalacije pa bodo vidne, kar je v skladu s sodobnimi gradbenimi smernicami in bolj priročno z vidika vzdrževanja.

NAPOVEDI: glavnina prevoznikov bi se vrnila s poletnim voznim redom

Trenutno je ljubljansko letališče z rednimi linijami povezano le z Beogradom, Frankfurtom in Istanbulom. Za zimsko sezono je napovedana vrnitev Air France s povezavo v Pariz, poljskega Lota v Varšavo ter EasyJeta na londonsko letališče Gatwick. Po zdajšnjih napovedih se bo glavnina prevoznikov vrnila s poletnim voznim redom. Vozovnice so že v prodaji, ali se bodo prihodi oziroma vrnitve glede na zdajšnje napovedi še spreminjale ali zamikale, pa je odvisno od razvoja epidemije.

V poletnem voznem redu na Brniku pričakujejo vrnitev WizzAira s povezavo na bruseljski Charleroi, Lufthanse v München, Swissaira v Zürich, Brussels Airlines v Bruselj, Aeroflota v Moskvo, British Airways na londonski Heathrow, dopolnitev letenja EasyJeta še na letališče Luton ter letenje Israir Airlines v Tel Aviv, Sun Expressa v Antalyo in Finnaira v Helsinke. Čez poletje pričakujejo tudi nekaj čarterskega prometa.

V 2020 zaradi epidemije dosegli le 17 odstotkov prometa iz leta 2019

V lanskem letu je zaradi pandemije promet na ljubljanskem letališču močno upadel. Še poleti so računali, da bodo ustvarili približno 30 odstotkov načrtovanega prometa, a je jesenski val epidemije prinesel dodaten padec. Tako so dosegli 17 odstotkov prometa iz leta 2019 oziroma 19 odstotkov načrtovanega iz začetka leta. Oskrbeli so približno 290.000 potnikov.

Foto: Unsplash
Vir:
STO

PREBERITE ŠE: Slovenci in Slovenija skozi oči Japonke Kei #INTERVJU

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.