Most, ki bo zaznamoval našo generacijo in ga je projektiral Slovenec

Pelješki most je zdaj tudi uradno odprt za ves promet. Poleg nacionalnega pomena povezovanja juga Hrvaške je to tudi nova turistična atrakcija, ki bo olajšala dostopnost in spodbudila turistično povpraševanje po najbolj južni hrvaški regiji.

Dolgo pričakovani Pelješki most je odprt za ves promet! “Gradnja Pelješkega mostu je eden najpomembnejših strateških projektov v zgodovini Hrvaške. Še posebej če vemo, da je njegova gradnja povezala jug Hrvaške s preostalim delom države. Navedeno pomeni še boljšo prometno dostopnost Dubrovnika, našega turističnega bisera in ene najbolj priljubljenih hrvaških destinacij, pa tudi celotnega polotoka Pelješac. Potovanje po tem delu države bo odslej veliko bolj praktično in prijetno. Še posebej pa smo ponosni, da je most s svojo kompleksno in edinstveno zasnovo na zanimiv način spremenil pogled na Malostonski zaliv,” je dejal direktor Hrvaške turistične skupnosti Kristjan Staničić.

Pelješki most – megamost, ki ga je projektiral Slovenec

Pelješki most, ki ga ocenjujejo kot enega izmed gradbenih projektov, ki bodo zaznamovali našo generacijo, je projektiral Slovenec Marjan Pipenbaher. Pipenbaher je o Pelješkem mostu kot svojem življenjskem delu izpostavil: “Ta most je megastruktura, a ne samo zaradi velikosti in dolžine. Zgrajen je bil na območju, kjer so bile velike težave s temelji, na potresnem območju južne Dalmacije, Črne gore in Albanije, kjer so potresi pogosti. Drugič, postavili so ga na mesto, kjer so velike burje in vetrovi. Vse to je bilo treba upoštevati pri gradnji, kar smo rešili z inovativnim konceptom.”

Dodaja, da gre za enega najzahtevnejših mostov na svetu. “Uvršča se med pet največjih in najzahtevnejših mostov v Evropi, zgrajenih od začetka stoletja. Gre za visokotehnološke mostove, dolge več kot 2 km. To je most, ki ga uvrščamo med najzahtevnejše na svetu.”

Namesto ure potovanja, zdaj le še 20 minut

Pelješki most je večrazponski most z dolžino 2,4 km, širino 21 m in višino 55 m. Zasnova mostu predvideva štiripasovnico, z enim prometnim in enim odstavnim pasom na vsaki strani. Dodatni elementi so izgradnja dvosmernih vpadnic v dolžini 12 km na obeh straneh mostu ter dva predora (0,5 km in 2,47 km), dva manjša mostova (0,51 km in 0,008 km), en viadukt (0, 16 km) in dve počivališči. Okoli mesta Ston je predvidena tudi 7,9 km dolga dvosmerna obvoznica, ki bo vključevala dva predora, most in viadukt. Ta pomemben gradbeni dosežek bo bistveno skrajšal čas potovanja med obema točkama hrvaške državne ceste D8. Natančneje – čas potovanja je ocenjen na 20 minut, medtem ko je do sedaj trajal več kot eno uro.

Pelješki most prenaša udarce vetra do 180 km/h, zaradi višine in širine konstrukcije je pod mostom odprta plovna pot za velike križarke. Celotna naložba je bila vredna 526 milijonov evrov, delež evropskih sredstev v financiranju pa je 357 milijonov evrov.

VIR: Hrvaška turistična skupnost
FOTO: Igor Kralj, Pixsell

PREBERITE ŠE: Štirje razlogi, zakaj na dopust počakati vse do septembra

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

Benetke: Turisti ogrožajo legendarno ribarnico pod Rialtom

Da so Benetke vsako leto huje preplavljene s turisti skoraj toliko kot z vodo, je že znano. Benečanom pa porasti turizma kljub zaslužkom prinaša tudi kup sivih las.

Ob vznožju legendarnega mostu Rialto že skoraj tisoč let stoji ribja tržnica. Tam so stoletja sveže ribe nakupovali lokalci. Tu je dobrote pred leti prodajalo še dvajset trgovcev, danes pa se jih bori manj kot deset. Kaj se je spremenilo?

Težava je v tem, da namesto lokalcev, ki na tržnico hodijo po ribe, tudi ta del mesta preplavljajo turisti, ki so tam zgolj zato, da se fotografirajo. Tržnica tako izgublja svoj prvotni trgovski namen in postaja le še ena turistična točka, od katere Benečani nimajo nič.

Preberite še: V Benetke iz Pirana s katamaranom za 35 evrov!

Na tržnico vsak dan pritegne po tisoč turistov, ki pa tu seveda niso zato, da bi kupovali ribe. Namesto, da bi prodajali, so prodajalci torej bolj statisti, ki pozirajo za fotografije. Trgovci se morajo poleg tega ukvarjati s hudo konkurenco masovne proizvodnje, ki jo predstavljajo velike trgovske verige. Hkrati pa upada tudi število domačinov, torej pravih kupcev. Od druge svetovne vojne se je število Benečanov namreč zmanjšalo s 175.000 na 55.000 prebivalcev.

Foto: Shutterstock

PREBERITE ŠE:

Egipt skozi oči Ljubljančanke, ki je tam živela tri leta

Skrivna pisarna, zgrajena pod mostom

Kdo pravi, da spanje pod mostom ne more biti udobno? Pod enim od mostov v Valenciji si je dizajner Fernando Abellanas zgradil prav posebno pisarno. Ta je ravno prav velika, da je v njej postavil pisarniško mizo, stol in nekaj poličk, če se delo zavleče pozno v noč, pa si dizajner postelje kar na tleh in v skrivnem kotičku pod mostom lahko tudi prenoči.

Mini pop up studio visi pod eno od prometnih cest v Španiji, sestavlja pa ga premična platforma, na katero se vkrca na plitki strani mostu, s škripcem oziroma mehanizmom, ki ga je ustvaril sam, pa se nato ročno odpelje na višjo stran, ki je pritrjena visoko nad tlemi.

Dizajner sicer ne želi izdati natančne lokacije svojega brloga, saj noče, da bi se vanj vselil kakšen nepovabljen gost, oziroma, da bi studio, ki je pravzaprav postavljen na tujem zemljišču, oblasti zato tudi odstranile.

Kot pravi njegov izumitelj, bo nenavaden kotiček tam ostal vse dokler ga kdo ne odkrije in izprazni, oziroma dokler ga oblasti ne odstranijo.

Foto: Fernando Abellanas, Jose Manuel Pedrajas

Video: Vimeo

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.