Kako premagati strah pred letenjem in uživati v potovanju v zraku

Strah pred letenjem je pogost izziv, s katerim se srečujejo mnogi popotniki. Če ste eden od njih, brez skrbi! Obstaja več načinov, kako se lahko spoprimete s tem strahom in se vseeno odpravite na svoje sanjske destinacije.

Ste eden tistih, ki sanja o eksotičnih destinacijah, a se vedno ustavi pri letenju? Niste edini. V resnici je strah pred letenjem izredno pogost pojav, a brez dobrega razloga. Statistično gledano je letenje eden najvarnejših načinov prevoza. Letalske nesreče so izjemno redke v primerjavi z drugimi oblikami prevoza, kot so avtomobili, vlaki ali ladjice. Kljub temu, da so letalske nesreče redke, pa se tudi nenehno dela na izboljšanju varnosti in zmanjševanju tveganja. Letalska industrija si prizadeva za zagotavljanje najvišjih standardov varnosti.

Razumevanje strahu pred letenjem

Strah pred letenjem je pogosto povezan z različnimi dejavniki, kot so strah pred višino, izgubo nadzora ali letalskimi nesrečami. Pomembno je, da se zavedate, da je ta strah pogost in da ga je mogoče obvladati. Začnite z razumevanjem svojega strahu, da boste lahko bolje obravnavali njegove vzroke. Če boste vedeli, kaj je tisto, česar se pravzaprav bojite, boste lažje pridobili informacije, ki bodo pomirile prav vaš strah.

Informacije o varnosti letalskega potovanja

Ena ključnih točk, ki vam lahko pomaga premagati strah pred letenjem, je razumevanje varnosti letalskega potovanja. Letalske družbe in organi za letalsko varnost izvajajo številne varnostne ukrepe, da bi zagotovili potnikom varno potovanje. Letenje je statistično eno najvarnejših načinov potovanja. S pridobivanjem informacij o teh varnostnih ukrepih in statistiki letalske varnosti boste morda lahko zmanjšali svojo tesnobo.

Priprava na let:

Priprava na let je ključna za premagovanje strahu pred letenjem. Tu je nekaj koristnih nasvetov:

  • Pridobite podatke o letalu in izkušenem osebju: Preverite podatke o letalu, letalski družbi in izkušenem osebju, kar vam lahko pomaga izboljšati občutek varnosti.
  • Udobna oblačila in sedež: Nosite udobna oblačila, ki vam omogočajo neovirano gibanje. Pri rezervaciji leta izberite sedež, ki vam najbolj ustreza, na primer bliže krilom, kjer so tresljaji manj opazni.

Tehnike obvladovanja strahu:

Obvladovanje strahu pred letenjem vključuje uporabo različnih tehnik sproščanja. Tu jih je nekaj, ki jih lahko poskusite:

  • Globoko dihanje: Med letom izvajajte počasno in globoko dihanje skozi nos, saj to pomaga zmanjšati stres in tesnobo.
  • Vizualizacija: Predstavljajte si prijetne situacije med letom, kot so čudoviti razgledi ali sproščujoči prizori, ki jih boste doživeli na cilju. Vizualizacija pozitivnih izkušenj lahko pomaga zmanjšati strah.
  • Tehnike sprostitve: Poskusite s tehnikami sprostitve, kot sta progresivna mišična relaksacija ali meditacija. To vam bo pomagalo sprostiti telo in um ter zmanjšati stres.

Razumevanje letalskih pojavov

Turbulenca, tresenje med vzletom in pristankom ter spremembe pritiska v kabini so pogosti letalski pojavi, ki lahko prispevajo k občutku nelagodja. Pomembno je, da razumete, da so ti pojavi običajni in da ne ogrožajo varnosti letala. Piloti so izurjeni za obvladovanje teh situacij, zato ni razloga za skrb.

Spoznavanje delovanja letala, navigacije, varnostnih postopkov in izkušenosti pilotov vam lahko pomaga pridobiti zaupanje in razumeti, da so letala zasnovana za varno potovanje.

Uporaba razpoložljivih virov podpore

Ne pozabite, da niste sami. Obstajajo številni viri podpore, kot so terapevti, podporna skupina za strah pred letenjem ali celo posebni programi za premagovanje strahu pred letenjem. Pridružite se skupnosti, poiščite strokovno pomoč ali se pogovorite s strokovnjakom za letalsko varnost, ki vam lahko ponudi dodatne informacije in nasvete.

Strah pred letenjem je pogost, vendar ga je mogoče premagati. S kombinacijo razumevanja strahu, informacij o varnosti letalskega potovanja, priprave na let, tehnik obvladovanja strahu ter izobraževanja o letalstvu lahko zmanjšate svojo tesnobo in uživate v prijetnem letenju. Ne pozabite, da je letenje eden najvarnejših načinov potovanja, zato si vzemite čas za premagovanje strahu in raziskovanje sveta s samozavestjo.

 

PREBERITE ŠE: Z avtom po Balkanu: 10-dnevni plan potovanja

Foto: Shutterstock

Meditacija, ki odžene strah na letalu

Potovanja z letalom so si že pred časom utrla pot v naš vsakdan in čeprav so postala nekaj običajnega, marsikoga ob misli, da se nahaja približno deset tisoč metrov nad zemeljsko površino, še vedno malce stisne pri srcu. Anksioznost na letalu je nekaj povsem normalnega, a neprijetnega občutka v zraku se je včasih težko otresti. New York Times je objavil nekaj preprostih nasvetov, kako ublažiti strah ter mirno preživeti vožnjo z letalom. Ko vas bo naslednjič obšla panika, se spomnite spodnjih navodil za pomirjujočo meditacijo v sedmih korakih.

#1 Sedite pokončno na letalski sedež ter položite stopala trdno na tla.

#2 Položite roke na svoja stegna ter se koncentrirajte na svoje telo.

#3 Zaprite oči.

#4 Desetkrat globoko vdihnite skozi nos.

#5 Prisluhnite pomirjujočemu belemu šumu letalskega motorja.

#6 Mirno opazujte občutek vašega telesa, ki se premika skozi zrak.

#7 Trikrat pri sebi ponovite stavek: “Potujemo varno in kmalu bomo pristali.”

Meditacija preizkušeno deluje, če pa se boste še vedno težko zbrali in umirili prosite stevardeso za oreščke ali pa se zamotite s poslušanjem glasbe. Na dolgih vožnjah lahko svoje misli preusmerite h gledanju filma, najbolje pa bo, če poskusite zaspati.

Foto: Shutterstock

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.