Nizkocenovci: Zakaj z nizkocenovnimi prevozniki lahko letimo tako poceni?

Potovanja z letali so bila včasih precej draga. Vsaj dokler na trg niso prileteli nizkocenovci, ki so močno spremenili naše potovalne navade ter mnogim razširili turistične možnosti.

Zakaj torej lahko letimo tako poceni? So letala Ryanaira, Easyjeta in Wizzaira res zastarela? Je res, da v njih ni dovolj goriva? So toaletni prostori pri nizkocenovnih družbah res plačljivi? Kakšne trike uporabljajo nizkocenovci?


Odgovor na zgornja vprašanja je seveda negativen. Absolutno pa je resnično dejstvo, da se nizkocenovci držijo enotne strategije. Vse stroške, ki nastanejo pri delovanju podjetja striktno optimizirajo, kar pomeni, da pri vseh plateh letalstva prihranijo več kot običajne letalske družbe.

Letala niso stara

Najprej lahko pod drobnogled vzamemo letala. Po prvih odmevnih terorističnih napadih je večina letalskih družb doživela upad prometa ter so le s težka polnila svoja letala, posledično pa je padla tudi cena letal. Takrat je Ryanair izkoristil priložnost ter naročil 151 letal po izjemno nizkih cenah ter tako močno okrepil svojo floto. Nizkocenovni prevozniki namreč velikokrat opravljajo velika naročila letal ter tako koristijo količinski popust.

Presenetljivo je tudi dejstvo, da so letala pri družbah z nizkocenovnimi prevozniki v povprečju novejša kot pri drugih družbah, saj so novejša letala praviloma tudi bolj ekonomična in tako učinkovitejša raba goriva odtehta ceno novejših letal. Tako so Ryanairova letala, v povprečju stara pet let, veliko novejša od letal Lufthanse, ki so v povprečju starejša kar za sedem let.

Prihranki za vsakem koraku

Nizkocenovni prevozniki prihranijo tudi tako, da v njihovi floti letijo le letala enega modela, kar pomeni, da lahko svoje osebje usposobijo veliko ceneje in hitreje, saj morajo pilote, stevardese in mehanike izobraziti le za uporabo specifičnega modela letal. Njihovi uslužbenci so velikokrat na začetku svoje kariere, kar pomeni, da prejemajo nekoliko nižje plače kot pri drugih letalskih družbah. Seveda pa to ne pomeni, da na primer stevardese ne opravijo dovolj obsežnega usposabljanja. Njihov varnostni trening je namreč enak kot pri običajnih družbah, v zameno pa prihranijo pri treningih strežbe in podobnih veščinah.

Prav tako vozovnice nizkocenovnih prevoznikov po večini ne vključujejo hrane in pijače. Vse kar si tako zaželimo med letom, moramo tako dodatno plačati – obroki, pijača, parfumi, igrače in celo loterijske srečke, ki jih prodajajo na letalu, pa so tako dober zaslužek za letalsko družbo. Stevardese pri nizkocenovnih družbah prav tako opravljajo več del hkrati. Ista stevardesa, ki pred letom narekuje varnostna pravila, bo tako pred letom preverjala letalske vozovnice, med letom stregla hrano, po letu pa celo pospravila letalo, kar seveda ni običaj pri klasičnih prevoznikih. Tako v povprečju prihranijo pri treh do štirih dodatnih zaposlenih.

Majhna letališča

Zelo pomembno je tudi dejstvo, da so dajatve letalskih podjetij letališčem izjemno drage. Nizkocenovci tako le redko letijo na velika letališča v glavnih mestih (ali pa tja letijo le ob manj prometnih urah, ko so dajatve nižje), temveč pristajajo na manjših letališčih v bližini mest, kjer delujejo le nizkocenovni poleti, kar pa družbam omogoča tudi večjo pogajalsko moč pri cenah prispevkov.


Eden največjih razlogov, zakaj so letalske vozovnice nizkocenovnih družb tako poceni pa je dejstvo, da njihova letala letijo skoraj neprestano. Povprečen postanek na letališču bo pri Ryanairu trajal med 30 in 45 minutami, med tem pa bo letalo Lufthanse na trdnih tleh stalo približno tri ure. Prav tako nizkocenovci ne omogočajo povezovalnih letov, saj ti s prelaganjem prtljage in bolj zapletenim označevanjem kart občutno večajo stroške. Omenjene karte je tako bolje, da si natisnete doma, saj boste v nasprotnem primeru za njihov tisk pri nizkocenovni družbi morali plačati približno 45 evrov.

Zaradi vseh zgornjih prihrankov tako lahko potujemo več, nizkocenovni letalski prevozniki pa presenetljivo zaslužijo več kot običajne družbe. Poleg tega so postali tudi pravi ustvarjalci turističnih smernic, saj je do sedaj zaživelo prav vsako mesto, do katerega je na primer Ryanair dodal svojo povezavo.

Foto: Shutterstock

Preberite še: Islandija: Prve terme, kjer lahko plavate v toplem pivu

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.