Potopis: Zelena in nepozabna Škotska z najetim avtomobilom

V tokratnem gostujočem potopisu kraljuje Škotska. Obiskala in opisala jo je Nastja Stropnik, ki sicer stoji za blogom Razglednice iz kovčka.

Kje bova preživela poletne počitnice in edini daljši dopust, ki ga imava, sploh ni bilo vprašanje. Že ob prvem pogovoru sva določila, da bo to Škotska. Razlogi, zakaj Škotska? Tam še nisva bila, vredna je vsaj 10-dnevnega obiska, poletje je idealen čas za obisk in oba sva bila navdušena nad čudovitimi fotografijami škotskega podeželja, klifov, svetilnikov, gradov in narave. Tako sva s fantom julija in avgusta preživela 10 dni na Škotskem in se na lastne oči prepričala, da je Škotska še lepša kot na fotografijah.

Za prvi okus v škotsko prestolnico Edinburg

Na potovanje sva se odpravila z Brnika z nizkocenovnim prevoznikom EasyJet do Londona (letališče London Stansted), kjer sva ostala dva dneva. Nato pa sva se z avtobusom National Express odpravila do Edinburga, škotske prestolnice. Stari del mesta Edinburg je čudovit, obvezne postojanka so Edinburški grad, Muzej iluzij in camere obscura, sprehod po Royal Mile in Victoria Street, najlepši pogled na stari del mesta pa je s hribov Calton Hill in Arthur’s Seat. Za raziskovanje mesta Edinburg sva namenila tri dni.

Najem avtomobila, vožnja po levi in imenitni razgledi

Na letališču sva rentala avto za šest dni (vrnila sva ga v Glasgowu) in tako se je začelo odkrivanje prave Škotske. To seveda vključuje vožnjo po levi strani cestišča, omejitve v miljah, poglede na Severno morje na eni strani in Lowlands na drugi strani, črede ovac in goveda. Pokrajina je zelo lepa, večino časa sva se vozila po ozki sivi cesti med neskončnimi zelenimi ravnicami, kjer se je pasla živina, ali na katerih so se propelerji vetrnic v daljavi vrteli s polno hitrostjo. Naselja so redko poseljena s prevladujočimi kmetijami. Ob obali sva prevozila vso Škotsko.

Gradovi, ki jih je vredno obiskati

Pri prevzemu avtomobila sva imela nekaj težav, zato sva morala do večera čakati na transakcijo denarja in izgubila čas za ogled mest St. Andrews in Perth. Ogledala pa sva si grad Glamis, v katerem je mati vladajoče kraljice preživela svoja otroška leta. Grad je čudovit, lepi so tudi vrtovi in okolica.

Naslednjega jutra je bila prva postojanka grad Dunnottar. Med polji pšenice sva parkirala in se odpravila po potki do gradu. Ta je sicer v ruševinah, a je njegova okolica čudovita. Čakala naju je dolga vožnja proti severu. Zvečer sva prispela v Inverness, kjer sva spala.

Po zajtrku sva se odpravila do gradu Dunrobin Castle. Z zgornje strani (smer prihoda) ni nič posebnega, zato sva se sprehodila ob morju in si grad ogledala s spodnje strani, kjer so lepi vrtovi in fontane. Naslednja destinacija je bila prazgodovinska najdba Carn Liath. Sicer je povsem prekrita s travo, a zanimiva za ogled, prosto dostopna, brez vstopnine in brez turistov.

Nadaljevala sva pot do mesta Brora, ki je znano po golf igrišču in plažah. Midva sva iz nahrbtnika potegnila jutranje zaloge hrane, ki sva jo kupila na poti, in na klopci uživala ob pogledu na morje. Zelo je pihalo, zato sva komaj uspela paziti na reči, da nama jih ni odnesel veter. Prav nič nisva zavidala kopalcem. Odpeljala sva se naprej proti severu. Naslednja postojanka je bila vasica Ulbster, kjer sva si ogledala stopnice Whaligoe Steps in se pogrela v majhni, luštni kavarni tik ob stopnišču.

Nadaljevala sva pot do rta čisto na severovzhodu Škotske, to je kraj John O’Groats. Ko sva zavila iz vasice proti svetilniku, se je že tako ozka cesta zožila, pot pa so nama zaprle ovce. V njihovem tempu sva počasi nadaljevala proti parkirišču na vrhu hriba. Veter ni in ni ponehal. Komaj sva prilezla do roba in pred seboj zagledala strme klife in skale, ki so jih valovi izbrusili v špice iz vode. Še nekaj vožnje naju je čakalo so mesta Thurso, kamor sva prišla ravno ob sončnem zahodu.

Po nekaj miljah vožnje sva prišla do jame Smoo Cave, ki je odprta za turiste. Čisto blizu se nahaja vasica Durness. Ravno v času najinega obiska so se pred kampom odvijale Highland Games, slovite škotske igre, ki jih prirejajo vsako leto že od leta 1866. Po stopnicah Durness Sango Sands sva se odpravila do razgledne točke, od koder je lep razgled na morje in plaže. Med potjo sva uživala v razgledih, ki jih ponuja Škotska. Nenačrtovano sva v daljavi ob jezeru zagledala ruševine gradu. Odpeljala sva se bližje in ugotovila, da gre za grad Ardvreck. Naredila sva postanek, nato pa nadaljevala proti pristaniškem mestu Ullapool, kjer sva se ustavila za kosilo in hiter ogled mesta. Zvečer sva prispela na otok Skye.

Otok Skye, znan kot otok bogov

Otoka Skye sem se na najinem potovanju najbolj veselila. Gre za enega izmed 500 otokov, ki se nahajajo na zahodni obali Škotske in so najstarejši del Britanskega otočja. Sodi v otoško skupino Notranjih Hibridov. S Škotsko je povezan z mostom. V galščini pomeni »otok bogov«, skriva pa mnogo zanimivih, obiska vrednih kotičkov, predvsem pa še ni turistično tako oblegan kot številna druga škotska mesta. Za raziskovanje otoka sva načrtovala en dan. Najlepše stvari na otoku so svetilnik Neist Point, zeleni rajski kotiček Fairy Glen in ribiška vasica Portree.

Viadukt, ki ga boste prepoznali ljubitelji Harryja Potterja

Zjutraj sva zapustila otok in se odpeljala proti gradu Eilean Donan Castle. Grad je čudovit. Ker sva ga obiskala v jutranjih urah, sva se izognila gneči turistov. Če bi bila plima, bi bila okolica gradu še veličastnejša, tako pa so naju pričakale pod kamnitim mostom rjavozelene alge. Naslednja postojanka je bil viadukt Glenfinnan Viaduct, ki je – zahvaljujoč Harryju Potterju in njegovi druščini – postal svetovna atrakcija. Tukaj sva imela veliko srečo. Sonce je sijalo, ko sva se odpravila v smeri kažipota. Ko sva prišla do viadukta, sva opazila množico radovednih turistov s fotoaparati v rokah, ki so bili po vsem hribu. Ugotovila sva, da sva prišla v najboljšem možnem času. Enajst minut čez 15.00 smo ga najprej zaslišali, nato še videli. Ko se je peljal mimo, je pohupal, para pa se je vila po zraku v megleni piš še nekaj sekund. V trenutku, ko se je vlak odpeljal, je začelo deževati. Vsi smo stekli do parkirišča.

Zadnja postaja: Glasgow

Zadnja postojanka je bilo mesto Glasgow, kjer sva vrnila avto. V mestu sva ostala do naslednjega večera, nato pa se z nočnim avtobusom National Express odpravila do letališča Luton, kjer sva imela let proti Ljubljani.

Potovanje sva organizirala sama, saj rada načrtujeva in že vnaprej preveriva, kaj je vredno obiskati in kaj ne. Letalske karte, avtobusni prevoz in nastanitve sva rezervirala dva meseca vnaprej. Za potovanje sva odštela okoli 2.500 evrov za oba skupaj.

Še nekaj nasvetov iz prve roke za vse, ki vam diši Škotska:

– Preračunajte si, kdaj vam bodo trgali zneske s kreditnih kartic, kar je posebej pomembno za varščino pri najemu avtomobila.

– Rezervacije nočitev, letalskih kart ter avtobusnih in železniških prevozov opravite nekaj mesecev pred odhodom, saj se cene do poletja ves čas dražijo.

– Avgusta je na Škotskem glavna sezona (takrat poteka edinburški festival), zato – če le imate možnost – se ga izogibajte.

– Midva sva se želela od Londona do Edinburgha odpraviti z vlakom, a je bila karta zelo draga, zato sva se odločila za avtobus. Tja sva izbrala dnevno vožnjo, nazaj nočno. Nikakor ne bi izbrala obratno, saj so avtobusni neudobni, vožnja pa se zelo vleče. V London sva se vrnila izmučena in let domov oba prespala.

– Škoti so zelo prijazni, radi imajo humor in zlahka bodo začeli pogovor z vami.

– Na Škotskem kljub poletju ni vročine (kot jo poznamo mi), ves čas piha. Vetrovka in trak za ušesa prideta zelo prav.

– Najbolj znana jed je fish&chips, poskusite pa tudi polenovko in ostrige ter pravi škotski viski.

– Nakupe sva opravljala v trgovinah Co-op, njihove poslovalnice najdete po vsej Škotski, izbira je velika, cene so zmerne, hrana pa kakovostna.

Nastji in njenim dogodivščinam lahko sledite tudi na njenem blogu Razglednice iz kovčka, spremljate pa jo lahko tudi na Instagramu in Facebooku.

Imate tudi vi prijatelja, ki živi v tujini, veliko potuje in bi z Vandraj bralci delil svojo izkušnjo? Ali pa morda sami živite v zanimivem mestu in radi raziskujete svet? Pišite mi na maja@vandraj.si!

Iščete navdih, kam na oddih? TUKAJ preverite odlično znižano ponudbo destinacij za vaš naslednji najljubši dopust – po Sloveniji ali pri naših sosedih.

PREBERITE ŠE: Slovenski par, ki je dal odpoved in se spontano preselil v Dubaj #intervju

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.