To vse se z letalom zgodi medtem, ko čakate na vkrcanje

Ste kdaj premišljevali, kaj vse morajo letališki delavci urediti medtem, ko vi čakate na vkrcanje?

Medtem ko z letalsko karto in potnim listom v roki sedite in čakate, da se lahko vkrcate v letalo, se na letališki stezi dogaja prava operacija. Da bi potniki lažje razumeli in bili prihodnjič bolj potrpežljivi, se je portal Telegraph odločil poklepetati z vodilnimi letalske družbe British Airways, ker pa je postopek pri nizkocenovcih malce drugačen, so se obrnili tudi na nizkocenovno družbo Norwegian.

Kako dolgo traja postopek?

Koliko minut preteče med pristankom in ponovnim vzletom letala je seveda odvisno od različnih faktorjev – od velikosti letala do vremena in celo žepov na zadnji strani letalskih sedežev. Ryanair je na primer drastično zmanjšal čas, ko je slednje odstranil, s tem pa omogočil hitrejše čiščenje za potniki. Danes za pripravo letala na kratke razdalje potrebuje povprečno 25 minut, za razliko od British Airways, ki porabi dvakrat več časa.

Dolgi leti seveda zahtevajo nekoliko več čiščenja, letalska družba Norwegian letalo na nov let pripravi približno v uri in pol, medtem ko Air France porabi vsaj dve uri in pol, preden se v letalo lahko vkrcajo novi potniki.

Kabinsko osebje, piloti in letališki delavci se priprave na nov let lotijo še preden letalo pristane na pisto, saj le tako lahko ponovno vzleti v čim krajšem času.

Ko letalo pristane, letališki delavci nemudoma podložijo kolesa, da preprečijo neželene premike ter letalo priklopijo na zunanje napajanje. Nato s stožci zavarujejo območje okrog letala, predvsem kril in motorjev, da se vozila za nadaljnjo oskrbo letala ne bi zaletela vanj. Takoj nato se prične razlaganje prtljage.

Nato nastopi čas, da potniki izstopijo ter se napotijo proti terminalu – bodisi skozi povezovalni most ali letališki avtobus – odvisno od velikosti in ureditve letališča.

Medtem se na letalu že prične čistilna akcija ter polnjenje zalog hrane in pijače. Šele nato nastopi čas za polnjenje goriva, odprtina zanj je nameščena pod letalskim krilom, sledi pa še pregled celotnega letala, od koles do motorja. V primeru, da ekipa inženirjev – samo za prevoznika Virgin Atlatic je na londonskem Heathrowu ves čas prisotnih kar 42 – ugotovi tehnične težave, pregledu sledi še popravilo. Takrat boste na svoj let morali počakati malce dlje.

Ko inženirji odobrijo in določijo čas odhoda, na krov vstopijo pilot in kabinsko osebje ter stanje letala preverijo še sami.

Največ časa bi lahko prihranili potniki

Končno nastopi čas, da se potniki vkrcajo v kabino, a kot piše Telegraph prav ti predstavljajo največji časovni strošek. Z optimizacijo postopka vkrcanja se je ukvarjala tudi Univerza v Illinoisu, njihove raziskave namreč trdijo, da bi se čas vkrcanja z nekaj dodatnimi pravili lahko skrajšal za vsaj 20 minut. Metoda WiIMA – window, middle, aisle, kar pomeni, da se v letalo najprej vkrcajo potniki, ki sedijo ob oknu, sledijo njihovi sosedje itd. – bi prihranila kar 35 odstotkov časovnih stroškov.

A če se vrnemo k letalu – tega obložijo še z zadnjimi kosi prtljage, stevardese v letalu preverijo še zadnje podrobnosti, podpisati je potrebno tudi dokument, ki potrjuje, da je bila naložena vsa prtljaga.

Ko je vse zgoraj našteto opravljeno, letalo počaka le še na znak, da lahko prične potovanje. Si mislite, da se vse to lahko odvije v pičlih 25 minutah?

Preberite še:

Mal na zrak: Na izlet v Trubarjeve kraje in v dolenjsko podzemlje

Foto: Unsplah

 

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.