Potovanje skozi eno izmed najboljših letališč na svetu bo naslednje leto še bolj enostavno. Kmalu sledijo še ostala.
Potniki si želijo udobnejšega in hitrejšega potovanja, zato se letališke družbe po vsem svetu trudijo optimizirati postopek identifikacije. Preverjanje letalskih kart in potnih listov je zamuden in za leto 2023 nepotreben postopek. Kakšne so rešitve?
Biometrična tehnologija
Letališče Changi v Singapurju naj bi z letom 2024 uvedlo avtomatizirano carinsko odobritev. To bo potnikom omogočilo odhod iz države brez potnih listov. Potniki bodo tako potovali le s pomočjo biometričnih podatkov.
Singapur bo ena izmed prvih držav na svetu, ki bo uvedla avtomatizirano carinsko odobritev brez potnih listov. Biometrična tehnologija, skupaj s programsko opremo za prepoznavanje obraza, je na letališču Changi deloma že v uporabi v avtomatiziranih pasovih na carinskih kontrolnih točkah.
Prihajajoče spremembe bodo zmanjšale potrebo potnikov po ponovnem predstavljanju svojih potnih dokumentov na kontrolnih točkah. Tako bodo omogočile bolj tekočo obdelavo podatkov. Biometrija bo uporabljena za ustvarjanje “enotnega žetona za preverjanje pristnosti”, ki bo uporabljen na različnih avtomatiziranih kontrolnih točkah. To bo odpravilo potrebo po fizičnih potovalnih dokumentih, kot so letalske karte in potni listi.
Letališče Changi
Letališče Changi v Singapurju je pogosto ocenjeno kot najboljše letališče na svetu in tudi eno izmed najbolj obiskanih. Obratuje za več kot 100 letalskih družb, ki letijo v približno 100 držav po vsem svetu. Letališče je destinacija že samo po sebi, trenutno pa ima štiri terminale. Načrtuje tudi širitev, z dodajanjem petega terminala za rastoče število potnikov.
Prihodnost potovanj?
Napovedi pravijo, da je nemoteno potovanje že zajelo svet in biometrična identifikacija bi kmalu lahko postala prihodnost potovanja.
Leta 2018 je letališče Dubaj uvedlo biometrična “pametna vrata”, ki uporabljajo prepoznavanje obraza za preverjanje identitete potnikov v samo petih sekundah. Potniki lahko prav tako uporabijo svoje prstne odtise ali skeniranje obraza za overjanje, namesto da bi se zanašali na fizične potne liste. Drugod po svetu se tehnologija prepoznavanja obraza že delno uporablja na letališčih kot so hongkonško mednarodno letališče, letališči Narita in Haneda v Tokiu, letališče Indira Gandhi v Delhiju, londonsko letališče Heathrow in pariško letališče Charles de Gaulle.
Digitalni identifikacijski dokumenti, skladni z mednarodnimi standardi Mednarodne organizacije za civilno letalstvo (ICAO) na Arubi, omogočajo popotnikom, da potujejo z varnimi digitalnimi različicami svojih potnih listov na mobilnih telefonih. V ZDA večje letalske družbe, kot so American Airlines, United in Delta, že nekaj let eksperimentirajo z biometričnim prijavljanjem, oddajo prtljage in vkrcanjem na izbranih letališčih.
Kako je z varnostjo podatkov?
Pri vsem tem se poraja vprašanje, kako bo v tem primeru z varnostjo podatkov? Razvojalci sistemov obljubljajo, da bodo potniki ohranili nadzor nad svojimi podatki. Mednarodna organizacija za civilno letalstvo (ICAO) bo poslrbela za visoko varnost s posebnimi standardi, ki bodo morali biti izpolnjeni.
Foto: Shutterstock