Na kulinarično pot okoli sveta: 5 okusnih idej za domače kosilo

Potovanja bodo v prihodnjih tednih morala počakati, a to ne pomeni, da ni mogoče potovati s prstom po zemljevidu. Ali pa prstov namočiti v kakšno okusno eksotično jed, ki vas spomni na nek oddaljen del sveta. Le roke si prej dobro umijte, se razume. Gremo na kulinarično pot okoli sveta!

Prepovedi potovanj, zapiranje trgovin in prepovedi javnih dogodkov ter kakršnihkoli večjih druženj lahko izkoristimo za kaj prijetnega in okusnega, na primer za kulinarično pot okoli sveta.

Za to, da preizkusimo vse tiste recepte, ki smo jih prinesli s potovanj ali pa že vnaprej degustiramo, kakšna je lokalna hrana krajev, ki jih še imamo na svojih seznamih želja. In za to, da končno do konca preberemo tisto knjigo, za katero je vedno zmanjkalo časa. Da končno letos pravočasno prevetrimo zimsko garderobo in naredimo prostor za pomladno ali pa dvignemo telefon in ob kavi na balkonu končno poklepetamo z nekom, za kogar si do zdaj nismo uspeli vzeti časa.

V teh negotovih časih prav nič ne škodi, če si znamo zaposliti misli in roke, še manj pa, če pri tem sodelujejo tudi brbončice. Gremo torej na kulinarično pot okoli sveta! Tu so recepti, ki jih lahko preizkusite.

Predjed: humus in guacamole, obvezni pomaki ob slanih prigrizkih  

Če že ne ob družabnem večeru, pa lahko kaj finega grizljate med branjem knjige (pazite, da ne umažete platnic!), poslušanjem podcasta ali gledanjem filma. Pomake so tiste omake, v katere nekaj pomakate. Ob posebni priložnosti, ko si pogledate skozi prste, so to lahko slani prigrizki, kot je tortilja čips. Lahko ga nadomestite z grisini s sezamom ali še najboljše – v pomake namakate korenček, papriko ali drugo zelenjavo.

Guacamole je tista zelena omaka iz avokada, ki prihaja iz Mehike. Zrel avokado zmečkate, mu dodate sol in poper, limonin sok, sesekljan paradižnik in papriko ter čisto drobno nasekljano čebulo.

Ob tej priložnosti vam bo všeč tud egipčanski humus. Tega naredite tako, da v mešalniku do gladkega zmešate čičeriko (iz pločevinke ali skuhano), strok česna, par kapljic sezamove paste, limonin sok in začimbe. Podrobnejša recepta najdete TU.

Paella – tista iz ponve

Španska paella je nekakšna rižota, ampak ne zares. Tradicionalno je narejena v težki železni ponvi, v kateri jo tudi postrežemo. Povsem v redu je, če se na dnu lepo zapeče, skoraj zažge in malo prime. Brez skrbi, ne bo veliko dela pri pomivanju posode, saj je ta del najboljši za “sladico”. Osnova paelle je riž, pred svojo slavo pa je bilo njeno bistvo to, da vanjo dodamo “ostanke” iz hladilnika. Zelenjavo, meso IN morske sadeže, ki jih prepražimo na olivnem olju, glavna začimba pa je zagotovo žafran. Če že ne na ognju, lahko paello po vrhu gratinirate kar v pečici.

Rumeni kari s piščancem in zelenjavo

Poenostavljena različica rumenega karija s piščancem in veliko zelenjave je okusna in nasitna jed, ki ni preveč zahtevna za pripravo. Njena najboljša lastnost (poleg okusa) pa je tudi to, da je odlična za krepitev imunskega sistema. Trik pri okusu je mešanica karija, čilija in dišečih začimb.

Čeprav je izvorni recept prilagojen na njihovo lokalno zelenjavo, lahko uporabite tisto, ki jo najpogosteje najdemo v naših hladilnikih (in vrtovih) – kot so paprike, bučke, ohrovt, korenje, brokoli, por … Dodajte piščanca (ali rakce, lahko je tudi vegetarijanski) in zalijte s kokosovim mlekom. Dodajte še skledico riža in uživajte v okusih. Podroben recept s seznamom sestavin in navodili za pripravo najdete TU.

Chilli con carne, enolončnica iz mletega mesa

Čili z mletim mesom – chili con carne je priljubljena mehiška enolončnica iz mletega govejega mesa, čilijev, rdečega fižola, paradižnika in začimb. Za začetek na olju prepražite narezano čebulo, dodajte česen, papriko v prahu in mleto meso. Ko porjavi, dodajte sesekljan sušen paradižnik, pelate in čili. Čisto na koncu dodajte še rdeč fižol iz konzerve (ali prej kuhan) in postrezite. Dodate lahko žlico kisle smetane.

Falafel za prste obliznit 

Falafel je stara bližnjevzhodna jed, ki načeloma velja za hitro hrano, predvsem pa so njene sestavine zelo ugodne. Falafli so zlato ocvrte in hrustljave kroglice z mehko sredico, ki jih oblikujete iz mase iz čičerike. Poleg čičerike lahko vmešate tudi druge stročnice, česen, peteršilj, glavna začimba pa je koriander. Dodajte še sol in poper ter kurkumo. Suho čičeriko dan prej namočite v vodi, ki jo nato odcedite, čičeriko pa na grobo zmeljete. Iz mase nato oblikujete kroglice in jih ocvrete.

Falafle lahko postrežete samostojne, na krožnik pa dodate še kepico čičerikinega namaza – humusa (recept zgoraj) in zelenjavo. Poleg gre še arabski kruh, ki ga lahko nadomestite tudi s tortiljami. Druga možnost pa je, da falafle s humusom in zelenjavo v kruh ali tortiljo že zavijete in pojeste z rokami.

Pomladni pad thai s šparglji

Pad thai je priljubljena tajska jed, ki temelji na ploščatih riževih rezancih s sladko čili omako, ki jim dodamo v vročem voku na hitro prepraženo zelenjavo, koščke tofuja, po želji tudi meso in/ali rakce ter potresemo z arašidi. Ker se bliža sezona špargljev, lahko tudi pri tem receptu izbor zelenjave malo prilagodite na lokalno in sezonsko ter uporabite, kar trenutno raste v naravi.

Recept in navodila za pripravo pah thai riževih rezancev še dišijo od TUKAJ.

Foto: Pixabay, Unsplash

PREBERITE ŠE:
Edini pravi recept: Tako nastanejo slavni idrijski žlikrofi
Preizkušeno v Prekmurju: Langaš, paprikaš in bezgov sladoled #recept

 

Zdravo kosilo: curry s piščancem in zelenjavo

Spet ne veš, kaj bi kuhal in se želiš izogniti ponavljajočim se špagetom z omako, krompirju in drugim klasičnim jedem?

Mi smo navdih zopet poiskali v azijski kuhinji in se odločili za preprost a nadvse zdrav tajski obrok z rumenim curryjem, piščancem in veliko zelenjave. V tem prehodnem vremenskem obdobju je namreč pomembno, da okrepimo imunski sistem, nadvse blizu pa je tudi poletje, zato lahka hrana zares ni slaba odločitev. Preizkusi spodnji recept in verjemi, da boš brez težav pozabil na belo moko, krompir in mastne jedi.

Za štiri osebe potrebujemo:

  • 400 gramov piščanjega mesa brez kosti in kože
  • 1/2 čebule (rdeče ali bele)
  • eno veliko rdečo zvonasto papriko
  • 1/2 brokolija
  • eno bučko
  • 400 mililitrov kokosovega mleka (lahko iz pločevinke ali tetrapaka)
  • rumen curry prah (lahko tudi curry pasta)
  • žlica ribje omake (opcijsko)
  • žlička kokosovega sladkorja (opcijsko)
  • čili
  • sol

Postopek priprave je nadvse preprost. Piščanca narežemo na kose ter ga mariniramo v olju, čiliju in curry prahu. Med tem na ponvi prepražimo čebulo, dodamo marinirano meso ter ga odstavimo takoj, ko je pečeno, da ostane mehko. Nato na ponvi prepražimo narezano zelenjavo ter prelijemo s kokosovim mlekom. Dodamo začimbe (dodano količino curryja lahko prilagodimo svojemu okusu), meso ter žličko ribje omake.

Za prilogo postrežemo basmati riž. Po želji lahko eksperimentiramo tudi z drugo zelenjavo in oreščki.

Pa dober tek!

Foto: Shutterstock

Vse pravice pridržane. Vandraj 2016. Pogoji spletne strani Piškotki COPYRIGHT © 2016 MODERNA VENTURES SA, VIA RONCO NUOVO 11B, 6949 COMANO, ŠVICA.